Kolejowe Euro 2012 w liczbach
Przypominamy najważniejsze i najciekawsze liczby, podsumowujące Euro 2012 na kolei.
595 200 –liczba miejsc oferowanych w pociągach PKP Intercity na wszystkie mecze Euro 2012;
13 513 –średnia liczba kibiców przewożonych pociągami w każdy dzień meczowy;
63 000 –rekordowa liczba miejsc w pociągach w dniu meczu Polska –Rosja, który odbył się 12 czerwca;
12 600 –liczba pasażerów, którzy 18 czerwca dojechali pociągami SKM w Trójmieście do stacji Gdańsk-Stadion Expo;
2 700 –liczba dyżurnych ruchu i nastawniczych zabezpieczających przejazdy pociągów podczas trwania Mistrzostw;
1 300 –liczba funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei, którzy dbali o bezpieczeństwo przejazdu kibiców podczas turnieju;
1060 –liczba pociągów zarówno rozkładowych, jak i dodatkowych wożących kibiców na i z meczów w Polsce;
404 –liczba służbowych samochodów Straży Ochrony Kolei użytych w akcjach podczas Mistrzostw;
340 –liczba pociągów SKM w Trójmieście, kursujących w czasie Euro 2012 między stacją Gdańsk Główny, a stacją Gdańsk-Stadion Expo;
200 –liczba dyspozytorów, którzy w ciągu „doby Euro 2012”śledzili i koordynowali przejazdy pociągów w całym kraju;
170 –liczba zespołów szybkiego usuwania awarii, które podczas Mistrzostw pełniły całodobowe dyżury;
150 –liczba wolontariuszy-informatorów, którzy na dworcach Euro 2012 służyli kibicom pomocą;
102 –liczba psów, które wraz z SOKistami były podczas Euro 2012 na patrolach;
67 –liczba dodatkowych pociągów krajowych;
40 –liczba specjalnych pociągów międzynarodowych;
37 –liczba lokomotyw będących codziennie w gotowości na wypadek awarii;
9 –to liczba pojazdów MCM „Mobilnych Centrów Monitoringu”wspierających działania SOK podczas turnieju.