Kolejny zmodernizowany ezt dla Łódzkiego

inforail
27.02.2012 13:51
W sobotę z Dworca Łódź Kaliska w swoją pierwszą jazdę do Sieradza wyruszył kolejny zmodernizowany pociąg z serii EN 57. Sygnał do odjazdu dał marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień. Jest to już piąty skład odremontowany z pieniędzy Samorządu Województwa Łódzkiego. Modernizacja, którą wykonała firma NEWAG S.A z Nowego Sącza, kosztowała 7,9 mln zł. W pociągu jest 180 miejsc siedzących. Posiada on m.in.: kamery zamontowane na dachu, śledzące połączenie pantografu z trakcją, ergonomiczne fotele, przy których umieszczone zostały w gniazdka 230V, przyciemniane szyby, klimatyzowane przedziały, monitory LCD, ekologiczne toalety z obiegiem zamkniętym, nowoczesny system sterowania drzwi, urządzenia ułatwiające podróżowanie osobom z ograniczoną sprawnością ruchową czy wreszcie nowe asynchroniczne silniki i układ hamulcowy zapewniające dynamiczną i płynną jazdę do 120 km/h.
W sobotę z Dworca Łódź Kaliska w swoją pierwszą jazdę do Sieradza wyruszył kolejny zmodernizowany pociąg z serii EN 57 (foto: UMWŁ)W sobotę z Dworca Łódź Kaliska w swoją pierwszą jazdę do Sieradza wyruszył kolejny zmodernizowany pociąg z serii EN 57 (foto: UMWŁ)W sobotę z Dworca Łódź Kaliska w swoją pierwszą jazdę do Sieradza wyruszył kolejny zmodernizowany pociąg z serii EN 57 (foto: UMWŁ)
Pociąg wyposażony został dodatkowo w specjalną poręcz montowaną do sufitu z uchwytami dla podróżnych korzystających z przedziału, w którym znajdują się wieszaki na rowery. Nowe składy pomalowane w barwy województwa łódzkiego będą kursować na trasach z Łodzi do Warszawy i Sieradza. W marcu i kwietniu przyjadą dwa następne zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne.
W sobotę z Dworca Łódź Kaliska w swoją pierwszą jazdę do Sieradza wyruszył kolejny zmodernizowany pociąg z serii EN 57 (foto: UMWŁ)W sobotę z Dworca Łódź Kaliska w swoją pierwszą jazdę do Sieradza wyruszył kolejny zmodernizowany pociąg z serii EN 57 (foto: UMWŁ)
Pociąg ten jest drugim z serii czterech pojazdów modernizowanych w latach 2011-12. Realizacja tego projektu ma kosztować ponad 36 mln zł. Ponad 25 mln z tej kwoty to dofinansowanie unijne.  Wcześniej tabor w regionie wzbogacił się o trzy takie zmodernizowane składy, które kosztowały 23,5 mln zł;16 mln zł pochodziło z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.