Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejny szynobus dla województwa lubuskiego

inforail
07.06.2011 12:10
Urząd Marszałkowski województwa lubuskiego rozpisał przetarg na dostawę kolejnego szynobusu. Na jego zakup przeznaczono blisko 7 milionów złotych. Pociąg spalinowy ma zostać dostarczony do 15 grudnia 2011 roku. Na złożenie ofert przetargu producenci mają czas do 6 lipca. Wybór zostanie dokonany według następujących kryteriów:
Cena –80%
Koszty utrzymania –20%.
SA134-021 - jeden z najnowszych nabytków województwa lubuskiego (Źródło: YouTube)SA134-020 - jeden z najnowszych nabytków województwa lubuskiego
Pojazd szynowy powinien spełniać warunki techniczne i wymagania zapewniające bezpieczeństwo ruchu, bezpieczny przewóz osób i rzeczy oraz ochronę środowiska zgodnie z ustawą z dnia 28.3.2003 r. o transporcie kolejowym, a w szczególności musi: odpowiadać warunkom technicznym eksploatacji pojazdów szynowych, uzyskać świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego wydane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego i uzyskać świadectwo sprawności technicznej pojazdu szynowego. Nowy szynobus powinien zabierać na swój pokład od 130 do 150 pasażerów na miejscach siedzących, z czego minimum 130 miejsc –muszą to być stałe miejsca siedzące. Pojazd, zgodnie z aktualnie obowiązującymi standardami, ma być niskowejściowy (przynajmniej dwa miejsca dla wózków inwalidzkich, 40% obniżonej podłogi), a także przystosowany do przewozu co najmniej 4 rowerów. Szynobus ma być też wyposażony w klimatyzację. Jego prędkość maksymalna to 120 km/h. Więcej szczegółów na temat zamówienia można znaleźć na stronie www.lubuskie.pl.        
Obecnie województwo lubuskie dysponuje 11 szynobusami. Ostatnie dwa przekazane zostały w I kwartale 2011 roku przez konsorcjum PESA/ZNTK Mińsk Mazowiecki. Pojazdy eksploatowane są przez Lubuski Zakład Przewozów Regionalnych. O ile dostarczone ostatnio pociągi kursują na trasie Kostrzyn –Gorzów Wielkopolski –Poznań, o tyle nowy nabytek ma zostać skierowany do obsługi linii w północnej części województwa lubuskiego.