Kolejny nowoczesny skład w łódzkim

inforail
23.12.2013 11:18

W Wigilię, po raz pierwszy na tory, wyjedzie zmodernizowany elektryczny zespół trakcyjny EN 57. To już 11 skład, który został wyremontowany na zlecenie województwa łódzkiego. – Modernizacja pociągów to element spójnego systemu poprawy infrastruktury kolejowej i zachęcania mieszkańców do podróżowania właśnie pociągami –mówi Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. – Mam tu na myśli, oprócz modernizacji EN 57, budowę Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz remonty torów, które są niezbędne, by reszta zadziałała.

Zmodernizowany EN57 w barwach łódzkiego (źródło: UMWŁ)Wnętrze po modernizacji (źródło: UMWŁ)Wnętrze po modernizacji (źródło: UMWŁ)Wnętrze po modernizacji - wieszaki (źródło: UMWŁ)
Zmodernizowany pociąg ma nowe opływowe czoło, nowością jest zamontowany automat do sprzedaży przekąsek i zimnych napoi oraz składane wieszaki na rowery. Zmieniona została forma i ukształtowanie siedzisk i oparć foteli –na bardziej miękkie. Pociąg posiada wyposażenie, które jest standardem przy modernizacji jednostek województwa łódzkiego: nowoczesny system sterowania drzwi (odskokowo –przesuwny), klimatyzacja przedziałów, gniazdka 230V do podłączenia mobilnych urządzeń elektrycznych, przyciemniane szyby, monitory LCD, toalety z ekologicznym obiegiem zamkniętym, urządzenia ułatwiające podróżowanie niepełnosprawnym oraz kolorowe miejsca do przewijania niemowląt.
Dla zapewnienia bezpieczeństwa, pociągi wyposażono w system monitoringu z zapisem danych i podglądem przez maszynistę wnętrza i otoczenia pojazdu. Nowością są kamery śledzące trasę przejazdu i rejestrator rozmów w kabinie maszynisty oraz światłowodowy system oświetlenia awaryjnego umieszczony w podłodze pociągu.
Modernizację wykonało konsorcjum firm Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki i  Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz. Koszt zmodernizowanego pociągu to 8,5 mln zł. Pociąg kursować będzie na trasach do Warszawy i Sieradza, obsługiwanych przez Przewozy Regionalne.