Kolejny kontrakt Siemensa na dostawę Vectronów
inforail
04.12.2012 09:25
Kolejny kontrakt Siemensa na dostawę Vectronów
Operator kolejowy DB Schenker Rail Polska S.A. zamówił w Siemensie 23 lokomotywy elektryczne Vectron DC. Dostawa maszyn rozpocznie się niezwłocznie, a zakończenie realizacji kontraktu planowane jest w 2015 roku. Zawarta umowa umożliwia klientowi rozszerzenie zamówienia o kolejne 13 sztuk. To drugie tak duże zamówienie na lokomotywy Siemensa nowej generacji. DB Schenker Rail Polska S.A. chce wykorzystać pojazdy do transportu towarów po polskich torach.
Nowoczesne jednostki są głównym filarem naszej koncepcji budowy pan-europejskiej sieci kolejowej, w której transporty międzynarodowe są realizowane w znacznej mierze przy użyciu lokomotyw elektrycznych. Ponadto, nowy tabor wpłynie na zmniejszenie poziomu emitowanego dwutlenku węgla, a tym samym zbliży nas do realizacji założenia, którym jest zdobycie pozycji Eko-pioniera –mówi Hans-Georg Werner, Szef Regionu Wschód, DB Schenker Rail.
Nowa lokomotywa Vectron DC Siemensa przeznaczona jest do obsługi ruchu pasażerskiego i towarowego. Pojazd odpowiada potrzebom europejskich operatorów kolejowych, którzy elastycznie chcą wykorzystywać tabor. Lokomotywy Vectron DC w wersji dla DB Schenker Rail Polska przygotowane są do pracy z siecią trakcyjną zasilaną prądem stałym i wyposażone w odpowiednie systemy zabezpieczenia ruchu kolejowego stosowane na polskiej sieci kolejowej. Jak informowaliśmy na łamach InfoRail we wrześniu br., po rocznych testach i jazdach próbnych, lokomotywa Vectron DC otrzymała bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego w Polsce.
Lokomotywy Siemensa produkowane są w fabryce w Monachium, gdzie stosowane są najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Do spawania elementów nadwozia, wykonanych ze stali nierdzewnej, wykorzystywana jest innowacyjna technologia hybrydowego spawania laserowego. Dostawa części zamiennych będzie realizowana zgodnie z potrzebami klienta w ciągu 24 godzin z magazynu centralnego Siemensa. Wszystkie zamówienia będą wykonywane za pośrednictwem serwisu sklepu internetowego „Siemens RailMall ’.
Poprzez zakup 23 nowych lokomotyw będziemy posiadać nowoczesną i wydajną flotę pojazdów elektrycznych, dzięki czemu nasza pozycja na polskim rynku kolejowym będzie znacznie silniejsza. Ich wykorzystanie przełoży się z pewnością na jeszcze wyższą jakość świadczonych przez nas usług, a także sprawi, że będziemy jeszcze bliżej osiągnięcia naszego celu jakim jest zdobycie statusu firmy Premium –mówi Christian Schreyer, Prezes Zarządu DB Schenker Rail Polska.
Koncepcja rodziny lokomotyw Vectron obejmuje jedno i wielosystemowe uniwersalne pojazdy przeznaczone do obsługi paneuropejskiego ruch kolejowego na liniach zelektryfikowanych w systemie napięcia przemiennego lub stałego. Lokomotywy mogą być z powodzeniem stosowane w transgranicznym ruchu pasażerskim jak i towarowym. Zastosowane warianty urządzeń pozwalają na pracę w czterech różnych systemach zasilania trakcyjnego i różnych klasach mocy. Pojazdy produkowane są zgodnie z wymogami dotyczącymi ochrony środowiska, mogą być łatwo rozbudowane dostosowane do potrzeb klienta i specyficznych wymogów danego kraju. Wszystkie elementy przedziału maszynowego lokomotywy zostały rozmieszczone w taki sposób, by optymalnie wykorzystać jego przestrzeń. Dzięki temu znalazło się miejsce na zainstalowanie w lokomotywie modułu manewrowego (silnik diesla z generatorem), który umożliwia przejazd lokomotywy na krótkich odcinkach bez zasilania z sieci trakcyjnej np. w celu wykonania manewrów lub w strefie przygranicznej.
Lokomotywa Vectron była już dzierżawiona przez DB Schenker Rail Polska, dlatego jej parametry są już znane przewoźnikowi. Próbna eksploatacja pojazdu przyczyniła się nie tylko do uzyskania bezterminowego świadectwa dopuszczenia maszyny, o czym wspominaliśmy wcześniej, ale pozwoliła też firmie przekonać się w praktyce o doskonałych właściwościach jednej z najnowocześniejszych lokomotyw w Europie.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024