Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejne zmodernizowane ezt-y w zachodniopomorskim

inforail
01.09.2015 08:53

Od nowego roku szkolnego na linii Szczecin-Gryfino pasażerowiebędą korzystać ze zmodernizowanych przez ZNTK Mińsk Mazowiecki składów EN57AL.Pierwszy z nich wyruszył w trasę w poniedziałek 31 sierpnia.

Od 1 września 2015 r. osoby podróżujące tą linią będąkorzystały już z trzech gruntownie zmodernizowanych pojazdów, wyposażonych wklimatyzowane przedziały pasażerskie, wi-fi, nowoczesne, wygodne fotele czyzamknięte obiegi wodno-kanalizacyjne. Pojazdy są również przyjazne dla osób oograniczonej możliwości poruszania się.

To pierwszy krok do pełnej modernizacji taboru obsługującegolinię 273. Od jutra 30% połączeń będzie się odbywało za pomocą odnowionychpociągów. Województwo systematycznie realizuje plan modernizacji taborukolejowego ? dziś to już 70% całego taboru. Trzy ezt-y, które wyjadą na torytrasy Szczecin-Gryfino są kolejnym etapem tego działania. Do końca rokuodbierać będziemy kolejne maszyny iwkrótce na trasie pojawi się więcej nowoczesnych i wygodnych pojazdów ? mówiłmarszałek Olgierd Geblewicz na Dworcu Głównym w Szczecinie.

Przyjechałem tu starym” pociągiem, wrócęzmodernizowanym. To dla nas wielka radość. Z pewnością ucieszy młodzież szkolnąi osoby pracujące, które podróżują między Szczecinem i Gryfinem ? dodał burmistrzGryfina Mieczysław Sawaryn.

Najważniejsi są pasażerowi, to inwestycja dla nich ? mówiłZygmunt Dziewguć, przewodniczący Komisji Gospodarki, Infrastruktury i OchronyŚrodowiska Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego.

Oddawane teraz do eksploatacji pociągi to trzy pierwsze zdziesięciu ezt-ów, które województwo zakupiło w2014 r. od Przewozów Regionalnych. Używane pojazdy poddawane sągruntownej modernizacji, która potrwa do 2016 roku. Po remoncie składy wracajądo przewoźnika, który jest operatorem linii w regionie. Zmodernizowane pojazdyzasilą park taborowy obsługujący linie:

– Szczecin ? Gryfino ? Chojna ? Kostrzyn,

– Szczecin ? Wysoka Kamieńska ? Kamień Pomorski,

– Szczecin ? Świnoujście,

– Szczecin ? Stargard Szczeciński ? Choszczno ? Krzyż

Na początek na linii do Gryfina, zmodernizowany tabor będzieobsługiwał 7 par połączeń.