Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejne zmiany w przetargu na ezt-y. A pytań na stronie PKP Intercity nie ma….

inforail
30.05.2018 15:52

Wczoraj Prezes PKP IntercityMarek Chraniuk mówił o transparentności przetargu na dostawy nowych ezt-ów.Tymczasem na stronie przewoźnika nie ma ani pytań ani też odpowiedzi, których pojawiłosię ponad 400.

Zapytaliśmy o to. Jak poinformowało nas Biuro Prasowe PKPIntercity dzisiaj zostały wprowadzoneistotne zmiany siwz, dotyczące warunku udziału w postępowaniu w zakresiezdolności finansowej i kryterium oceny ofert. Stąd też zmieniono terminskładania ofert – nowy wyznaczono na 18 czerwca br. Sukcesywnie na stronieinternetowej PKP Intercity będą publikowanie pytania wraz z odpowiedziami,których wpłynęło ponad 400.

Mocno zastanawiające jest niepublikowanie na bieżąco pytań iodpowiedzi, zwłaszcza w kontekście wczorajszej wypowiedzi Prezesa o transparentności.Być może przykład idzie z góry? Na tę chwilę nic się nie zmieniło i na stronieprzewoźnika nadal opublikowane jest jedno z 400 pytań. Trochę mało.

Warto jeszcze podać aktualne kryteria wyboru. Teraz są nimi:

Kryterium jakości: Maksymalna liczba zdarzeń powodującychutratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 350 tys. (dla każdego pojazduosobno) – 5%;

Kryterium jakości: Współczynnik gotowości technicznej – 7,5%;

Kryterium jakości: Współczynnik niezawodności taboru – 7,5%;

Kryterium kosztu: Cena jednostkowa dostawy Pojazdu – 58%;

Kryterium kosztu: Stawka za świadczenie usług utrzymania –22%.

O dziwo znacznie wzrosło kryterium ceny, a mniej ważne jestutrzymanie. Pierwotnie wyglądało to tak:

Maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczychcech eksploatacyjnych w cyklu 350 tys. km. (dla każdego Pojazdu osobno) – 5%;

Współczynnik gotowości technicznej – 7,5%;

Współczynnik niezawodności taboru – 7,5%;

Cena jednostkowa dostawy Pojazdu – 40%;

Stawka za świadczenie usług utrzymania – 40%

Przypomnijmy, że PKP Intercity mogły kupić Griffiny właśniedlatego, że Newag zaoferował bardzo korzystne stawki utrzymaniowe. Dziwi więcteraz marginalizowanie tego kryterium.

Zmiany znalazły się także w zakresie sytuacji ekonomicznej.Trzeba posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości niemniejszej niż 55 mln zł.