Kolejne wielkopolskie Elfy w budowie
inforail
18.03.2013 15:04
Kolejne wielkopolskie Elfy w budowie
W bydgoskiej fabryce PESY powstają kolejne Elfy dla Kolei Wielkopolskich. Do końca 2012 roku przewoźnik odebrał pięć jednostek EN76. Zgodnie z nowym harmonogramem dostaw kolejna ma zostać przekazana lada dzień, bo do 29 marca 2013 roku. Jak mówią przedstawiciele producenta prace idą zgodnie z planem i wkrótce na wielkopolskich torach zadebiutuje szósty Elf. W następnych miesiącach –kwietniu i maju –pojawią się kolejne dwa. Jak zapewniają przedstawiciele PESY przy ich produkcji również nie będzie żadnych opóźnień. Przejściowe kłopoty przy dostawach pierwszych jednostek powstały nie do końca z winy producenta. Jak się dowiedzieliśmy nawalili dostawcy komponentów. Wielkopolska to jeden z najważniejszych i największych klientów PESY. Przypomnijmy, że obecnie realizowany jest kontrakt na dostawę 22 Elfów. Ostatnia jednostka ma zostać dostarczona odbiorcy do końca lutego 2014 roku.
Wcześniej, zanim jeszcze powstały Koleje Wielkopolskie, Urząd Marszałkowski zakupił, właśnie w PESIE, jednostki spalinowe. Stąd też współpraca między stronami musi układać się poprawnie. Zwraca na to uwagę m.in. poseł Józef Racki, dziś członek Sejmowej Komisji Infrastruktury, wcześniej wicemarszałek województwa wielkopolskiego. Z tego co wiem, pasażerowie w Wielkopolsce są bardzo zadowoleni z tych pociągów –mówi Józef Racki. I nie ma się co dziwić. Są to przecież najnowocześniejsze składy w województwie, które będą już wkrótce kursować z prędkością 160 km/h. Żadna inna wielkopolska jednostka nie może się zatem równać z Elfem. Składy wyprodukowane przez PESĘ można spotkać przeważnie na trasie Zbąszynek –Poznań –Konin- Kutno. Szczegółowy harmonogram dostaw kolejnych Elfów prezentowaliśmy tutaj. Zakup 22 ezt-ów jest największą inwestycją w historii województwa wielkopolskiego. Warty 470 mln złotych projekt „Zakup taboru kolejowego dla regionalnych pasażerskich przewozów kolejowych”jest współfinansowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013;Priorytet II – Infrastruktura komunikacyjna Działanie 2.4 – Tabor kolejowy dla regionalnych przewozów pasażerskich.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024