Kolejne taborowe zakupy Podkarpacia

inforail
21.05.2013 15:58
Ledwo co poznaliśmy dostawcę trójczłonowego ezt-a dla województwa podkarpackiego , a już samorząd ogłosił dwa kolejne przetargi taborowe. Pierwszy z nich obejmuje dwie sztuki fabrycznie nowych, dwuczłonowych zespołów trakcyjnych z napędem elektrycznym wraz z usługą serwisowo-utrzymaniowo-naprawczą. Pojazdy mają zostać dostarczone w terminach:
1) pierwszy ezt w okresie od 1 kwietnia 2014 r. do 31 maja 2014 r.
2) drugi ezt w okresie od 1 maja 2014 r. do 30 czerwca 2014 r. O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wykonali należycie dostawę nie mniej niż 1 sztuki fabrycznie nowego co najmniej dwuczłonowego zespołu trakcyjnego z napędem elektrycznym, o wartości nie mniejszej niż 9 000 000,00 zł brutto, który był przystosowany konstrukcyjnie do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich z prędkością co najmniej 120 km/h. Kryteria wyboru oferty to cena –90% oraz gwarancja –10%. Oferty można składać do 27 czerwca 2013 roku. Szczegółowy opis składów, jakie chce nabyć Podkarpacie został zawarty w SIWZ. Najogólniej je charakteryzując można stwierdzić, że pociągi mają być bezpieczne, nowoczesne, z klimatyzacją, systemem monitoringu, dynamicznym rozkładem jazdy maszynistów, Internetem, automatami biletowymi czy dynamicznym systemem informacji pasażerskiej. Wnętrze składów będzie dość komfortowe jak na polskie warunki. Mają zostać wyposażone w ergonomiczne fotele, tapicerowane, wandaloodporne, z podłokietnikami i stolikami. Toalety, co też jest dziś standardem, będą w systemem zamkniętym, przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Drzwi odskokowo-przesuwne, z centralną blokadą. Pomyślano również o komforcie pracy maszynisty, który na pewno będzie zadowolony z wyposażenia swojego stanowiska. Ezt-y mają być przeznaczone do realizowania połączeń o średnim przebiegu dobowym w przedziale 350-500 km.
Drugie zamówienie obejmuje dostawę dwóch sztuk fabrycznie nowych, ale trójczłonowych zespołów trakcyjnych, także z napędem elektrycznym, i również wraz z usługą serwisowo-utrzymaniowo-naprawczą. O to zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wykonali należycie dostawę nie mniej niż 1 sztuki fabrycznie nowego co najmniej dwuczłonowego zespołu trakcyjnego z napędem elektrycznym, o wartości nie mniejszej niż 11 000 000,00 zł brutto, który był przystosowany konstrukcyjnie do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich z prędkością co najmniej 140 km/h. Identyczne są kryteria wyboru (cena –90%, gwarancja –10%). Wymagane okresy dostaw to:
1) pierwszy ezt w okresie od 1 lipca 2014 r. do 31 sierpnia 2014 r.
2) drugi ezt w okresie od 1 sierpnia 2014 r. do 30 września 2014 r. Termin składania ofert to 26 czerwca 2013 roku. Wyposażanie i parametry techniczne składów trójczłonowych są zbliżone do jednostek dwuczłonowych. Wszystkie pociągi mają zostać przekazane Podkarpackiemu Zakładowi Przewozów Regionalnych. Szykuje się zatem kolejne starcie PESY i Newagu. Kto wyjdzie z niego zwycięsko tym razem? Ostatni przetarg na Podkarpaciu wygrał producent z Nowego Sącza.