Kolejne Swingi ruszają na włoskie szlaki
13 lipca Trenitalia wprowadziła do liniowej eksploatacjinowe pociągi spalinowe PESA ATR 220 Swing na liniach regionalnych w centrumregionu Toskanii. Tego dnia nie obyło się też bez oficjalnej prezentacji jednegoz nowych pociągów. Było też uroczyste przecięcie wstęgi, z udziałem miejscowegokomisarza ds. transportu i infrastruktury Vincenzo Ceccarelliniego, burmistrzaSieny Bruno Valentiniego i dyrektora zarządzający Trenitalia Vincenzo Soprano.
Przypomnijmy, że jednostki te, mogące kursować z prędkościądo 130 km/k będą obsługiwać tu linie z Florencji do Empoli, Grosseto i Chiusi.Zastąpią starsze pociągi Fiat ALN 663/668, zbudowane w latach 1983 – 1993.Każdy zestaw o długości 55 m, składa się z trzech członów i będzie mógł pomieścićdo 161 pasażerów. Ma także dwa miejsca dla wózków inwalidzkich. Swing jestjednoprzestrzenny, klimatyzowany, posiada napęd spalinowy w układzie ?S-D-S?(S- człon silnikowy, D ?człon doczepny) i może poruszać się w trakcjiwielokrotnej do trzech pojazdów. Nie mogło zabraknąć klimatyzacji czy gniazdekelektrycznych, ale także informacji pasażerskiej z wyświetlaczami LED orazmonitoringu.
PESA dostarczy 13 składów ATR 220, do obsługi liniiniezelektryfikowanych w Toskanii. Wartość umowy to 139,6mln € . Zakup jedenastupociągów były sfinansowany przez rząd regionalny, a pozostałe dwa są własnościąTrenitalia. Na tę chwilę bydgoski producent przekazał już osiem Swingów.Kolejne mają pojawić się w sierpniu.
Przypomnijmy, że to nie koniec taborowych nowości w tym regionieWłoch. W marcu do eksploatacji zostały wprowadzone pociągi Jazz, przeznaczonedo obsługi linii zelektryfikowanych. W latach 2012-2015 zostało zaśdostarczonych także 150 wagonów piętrowych Vivalto.