TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Kolejne składy dla Kolei Śląskich. Tym razem fabrycznie nowe
Kolejne składy dla Kolei Śląskich. Tym razem fabrycznie nowe
inforail
04.07.2012 11:34
Kolejne składy dla Kolei Śląskich. Tym razem fabrycznie nowe
Trwa ofensywa taborowa Kolei Śląskich. Przetargi na dostawę pociągów ogłaszane są …dzień po dniu. We wtorek przewoźnik opublikował zamówienie dotyczące leasingu 36 składów spalinowych, dzień później pojawiło się ogłoszenie w sprawie dostawy 6 elektrycznych zestawów trakcyjnych. Tym razem pociągi mają fabrycznie nowe i dzierżawione przez 36 miesięcy. Pojazdy powinny być o długości przedziału pasażerskiego nie krótszej niż 90 m i nie dłuższej niż 95 m. Nominalna pojemność to 900 osób, z czego 200 na miejscach siedzących. Przewiduje się, że średnie roczne przebiegi wyniosą około 150 tysięcy km. Żywotność pojazdów powinna wynosić min. 30 lat lub min. 4 000 000 km. Po okresie dzierżawy przewoźnik dokona zakupu dzierżawionych pojazdów.
O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą się należytym wykonaniem, a w przypadku świadczeń obecnie realizowanych (świadczenia okresowe lub ciągłe) należytym wykonywaniem zamówienia w zakresie dostawy w formie najmu, dzierżawy lub leasingu przynajmniej 2 nowych ezt-ów przez co najmniej 12 miesięcy w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie. Oferty można składać do 13 sierpnia 2012 roku. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena.
Przypomnijmy, że tabor potrzebny jest Kolejom Śląskim do przejęcia obsługi połączeń województwie. Jak informowaliśmy na łamach InfoRail nowe pociągi mają trafić do obsługi linii Katowice –Bielsko-Biała. Obecnie Koleje Śląskie dysponują 20 składami elektrycznymi, Flitrami, Elfami i zmodernizowanymi EN57. Do liczby tej należy dodać 36 szt, na leasing których ogłoszono już przetarg. Łącznie z dzierżawionymi sześcioma składami daje to wynik 62 jednostek taborowych. W opinii ekspertów do obsłużenia całości połączeń w województwie śląskim potrzeba 70 pociągów, w związku z czym możemy spodziewać się jeszcze co najmniej jednej ofensywy taborowej przewoźnika.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024