Kolejne RegioPantery przekazane Ceskim drahom

inforail
29.11.2018 06:56

Ceske drahy wprowadzajądo ruchu nowe jednostki RegioPanter. Będą kursowały w regionie pilzneńskim.

„To będzie znaczna poprawa komfortu dla pasażerów na linii190 Pilzno – Horažďovice i częściowo na linii 170 na odcinku Pilzno – Pňovany. Tutajbędzie kursować dziewięć nowych jednostek elektrycznych RegioPanter w innejmalaturze niż ta, którą już znają pasażerowie” – mówi wojewoda regionu pilzneńskiegoJosef Bernard.

RegioPantery dla regionu mają malowanie, które jestpołączeniem koloru niebieskiego, zielonego i żółtego. Zmiany zostały wprowadzonepo wyborze dokonanym przez pasażerów w ankiecie zorganizowanej przez regionPilzno.

„Całkowity koszt 9 nowych jednostek to ponad 1 mld koron.Koszty w 85% zostały pokryte z dotacji z Programu Operacyjnego Transport nalata 2014-2020” – określa sposób finansowania zakupu nowych pociągów MiroslavKupec, prezes Kolei Czeskich. „W sierpnia 2018 był wniosek o dofinansowaniezatwierdzony przez Ministerstwo Transportu” – dodaje.

„Nowe pociągi znacznie zwiększają komfort pasażerów. Sąw pełni klimatyzowane, oferują dostęp do internetu Wi-Fi, mają gniazdkaelektryczne lub nowoczesny systemy informacyjne. Ponadto przynajmniej jedenczłon w zestawie posiada miejsca dla przewozu osób o ograniczonej mobilności” –mówi Thomas Ignačák, Prezes Zarządu Skoda Transportation i członek zarząduSkoda Vagonka.

RegioPanter dla regionu pilzneńskiego to:

– 9 jednostek;

– wprowadzenie do regularnego ruchu od 9 grudnia 2018 r.;

Komfort:

– przystosowane dla osób poruszających się na wózkachinwalidzkich, w tym bezbarierowe WC (dostępne dla osób na wózkach inwalidzkich)

– przewijak dla matek z niemowlętami,

– system informacji audiowizualnej;

– ergonomiczne siedzenia pokryte pokryciem tekstylnym;

– miejsce na rowery i bagaż podręczny;

– klimatyzacja;

– gniazdka elektryczne do ładowania przenośnej elektroniki;

– dostęp do Internetu Wi-Fi;

– drzwi wejściowe uruchamiane za pomocą przycisków iblokowane przed otwarciem przed rozpoczęciem biegu pociągu;

– WC z systemem zamkniętym (można korzystać na stacjach i wtunelach), przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich;

– informacja dla niewidomych pasażerów w języku Braille'a.

Parametry techniczne:

– maksymalna prędkość pociągu 160 km/h;

– długość jednostki 53 metry;

– moc wyjściowa 1 320 kW;

– waga jednostki pustej około 103 ton, pełnej około 120 ton

– pojemność około 150 miejsc.