Kolejne RegioPantery przekazane Ceskim drahom
Ceske drahy wprowadzajądo ruchu nowe jednostki RegioPanter. Będą kursowały w regionie pilzneńskim.
„To będzie znaczna poprawa komfortu dla pasażerów na linii190 Pilzno – Horažďovice i częściowo na linii 170 na odcinku Pilzno – Pňovany. Tutajbędzie kursować dziewięć nowych jednostek elektrycznych RegioPanter w innejmalaturze niż ta, którą już znają pasażerowie” – mówi wojewoda regionu pilzneńskiegoJosef Bernard.
RegioPantery dla regionu mają malowanie, które jestpołączeniem koloru niebieskiego, zielonego i żółtego. Zmiany zostały wprowadzonepo wyborze dokonanym przez pasażerów w ankiecie zorganizowanej przez regionPilzno.
„Całkowity koszt 9 nowych jednostek to ponad 1 mld koron.Koszty w 85% zostały pokryte z dotacji z Programu Operacyjnego Transport nalata 2014-2020” – określa sposób finansowania zakupu nowych pociągów MiroslavKupec, prezes Kolei Czeskich. „W sierpnia 2018 był wniosek o dofinansowaniezatwierdzony przez Ministerstwo Transportu” – dodaje.
„Nowe pociągi znacznie zwiększają komfort pasażerów. Sąw pełni klimatyzowane, oferują dostęp do internetu Wi-Fi, mają gniazdkaelektryczne lub nowoczesny systemy informacyjne. Ponadto przynajmniej jedenczłon w zestawie posiada miejsca dla przewozu osób o ograniczonej mobilności” –mówi Thomas Ignačák, Prezes Zarządu Skoda Transportation i członek zarząduSkoda Vagonka.
RegioPanter dla regionu pilzneńskiego to:
– 9 jednostek;
– wprowadzenie do regularnego ruchu od 9 grudnia 2018 r.;
Komfort:
– przystosowane dla osób poruszających się na wózkachinwalidzkich, w tym bezbarierowe WC (dostępne dla osób na wózkach inwalidzkich)
– przewijak dla matek z niemowlętami,
– system informacji audiowizualnej;
– ergonomiczne siedzenia pokryte pokryciem tekstylnym;
– miejsce na rowery i bagaż podręczny;
– klimatyzacja;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– gniazdka elektryczne do ładowania przenośnej elektroniki;
– dostęp do Internetu Wi-Fi;
– drzwi wejściowe uruchamiane za pomocą przycisków iblokowane przed otwarciem przed rozpoczęciem biegu pociągu;
– WC z systemem zamkniętym (można korzystać na stacjach i wtunelach), przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich;
– informacja dla niewidomych pasażerów w języku Braille'a.
Parametry techniczne:
– maksymalna prędkość pociągu 160 km/h;
– długość jednostki 53 metry;
– moc wyjściowa 1 320 kW;
– waga jednostki pustej około 103 ton, pełnej około 120 ton
– pojemność około 150 miejsc.
„