Kolejne próby pozyskania taboru dla Kolei Śląskich
inforail
15.10.2012 11:52
Kolejne próby pozyskania taboru dla Kolei Śląskich
Na Śląsku kolejne pociągi Przewozów Regionalnych wykruszają się z rozkładu jazdy. Sytuację próbują ratować Koleje Śląskie, które od grudnia przejmą obsługę wszystkich połączeń województwie. Cały czas jednak aktualne jest pytanie, czy przewoźnik zgromadzi odpowiednia liczbę jednostek do ich realizacji? Jak na razie kompletowanie parku taborowego idzie dość ciężko. Założeniem podstawowym jest to, że Koleje Śląskie potrzebują około 70 jednostek, a takiej liczby pociągów dziś przewoźnik nie ma. Stąd też kolejne postępowania przetargowe.
8 szt-ów
Pod koniec ubiegłego tygodnia ogłoszony został przetarg na dostawę, w formie dzierżawy, ośmiu spalinowych zespołów trakcyjnych. Oferty w tym postępowaniu można składać do 21 listopada 2012 roku. O wyborze oferty decyduje tylko cena. Jednostki mają być trzyczłonowe, zaś ich dzierżawa została określona na okres od 3 do 8 lat. Zamawiający wymaga również świadczenia usługi utrzymania pojazdów przez cały okres dzierżawy. Wartość zamówienia to 29 mln zł (netto).
Składy wagonowe
Ponieważ przewoźnik ma trudności z zakupem jednostek, nie znalazł się chętny na dostawę 36, ezt-ów, połączenia będą prawdopodobnie realizowane także składami wagonowymi. Koleje Śląskie chcą wydzierżawić 15 lokomotyw i 17 oraz 50 wagonów. Postępowania przetargowe zostały już uruchomione. Otwarcie ofert w tych przetargach ma nastąpić także w listopadzie.
2 zmodernizowane ezt-y
Tabor Kolei Śląskich wzbogaci się również o dwa zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne, dostarczone w formie leasingu finansowego. Będą to składy EN71, które przekaże Newag i ING Lease. Wartość zamówienia to 27 999 999,98 zł (netto). Tu również w gestii dostawcy leżą usługi dodatkowe, m.in. szkolenie przedstawicieli Zamawiającego oraz świadczenie usługi utrzymania Pojazdów w okresie 12 miesięcy od dnia ich odbioru.
Tabor dziś
Aktualnie Koleje Śląskie eksploatują 9 Elfów (EN76), 7 EN57 po modernizacji (5 AKŚ oraz 2 AKM) oraz cztery Firty. Razem daje to liczbę 20 jednostek. To zdecydowanie za mało. Potrzeba jeszcze około 50 składów. Sześć kolejnych Elfów dostarczy PESA. Umowa została podpisana we wrześniu. Do końca roku pojawią się jednak tylko cztery składy, kolejne dwa w 2013. To jednak nadal mało. Oby w grudniu sytuacja nie odwróciła się i przewoźnicy nie zamienili się rolami…
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024