Kolejne prace na linii Tunel – Sosnowiec
Wygodniejszą obsługępodróżnych, szybszą i bezpieczniejszą komunikację koleją zapewniają prace PKPPolskich Linii Kolejowych na linii nr 62 Tunel –Sosnowiec – podała spółka.
Kolejne zadanie inwestycyjne za 132 mln zł netto na odcinkuCharsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski zwiększy możliwości trasy.
PKP Polskie Linie Kolejowe podały, że podpisały umowę zaponad 132 mln zł netto na zaprojektowanie iwykonanie prac na odcinkuCharsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski. Realizacja prac planowana jest wlatach 2018 – 2020.
Każdy kolejny projektz Krajowego Programu Kolejowego to zwiększanie możliwości podróży w regionach imiędzy województwami oraz poprawa transportu towarów. Nie dzielimy Polski naPolskę A i Polskę B. Konsekwentnie i równomiernie w całym kraju tworzymy warunkidla kolei bezpiecznej, sprawnej i punktualnej – powiedział AndrzejAdamczyk, minister infrastruktury.
Stacja Wolbrom zwindami i bezpiecznym przejściem
W stacji Wolbrom podróżni zyskają nowe przejście pod torami.Obiekt zastąpi dotychczasową kładkę i ułatwi komunikację. Do dyspozycjipodróżnych będzie winda oraz pochylnia. Nowe przejście zwiększy poziombezpieczeństwa. W ramach inwestycji, PLK wymienią również na stacji tory irozjazdy. Zmodernizowane będą urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Inwestycja PKPPolskich Linii Kolejowych S.A. na trasie z Małopolski na Śląsk, między Tunelema Sosnowcem, to jeden z projektów Krajowego Programu Kolejowego finansowanych zbudżetu państwa. Prace poprawią dostępność pasażerów do kolei na stacjach i przystankach.Modernizowane tory ułatwią podróże i zwiększą możliwości przewozu towarów –powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Wygodniej naprzystankach, sprawniej na trasie
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dla podróżnych zmienią się również przystanki Gajówka,Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie. Perony zostaną podwyższone do 76 cm,co ułatwi wsiadanie do pociągów. Łatwiejszą i bezpieczniejsza komunikacjęzagwarantuje nowe oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej. Wszystkieprzystanki zostaną przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościachporuszania się.
Na odcinku Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski, PLKwymienią m.in. 20 km torów oraz sieć trakcyjną, a także przebudują 22 obiekty(mosty i przepusty). Dzięki tym pracom możliwe będzie trzykrotne zwiększenieprędkości z 40 do 120 km /h. Ponadto przebudowa 6 przejazdówkolejowo-drogowych, między innymi w miejscowościach Wolbrom, ZarzeczeChrząstowice, Kaliś zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym idrogowym. Dzięki inwestycjom PLK sprawniej pojadą także pociągi towarowe.
170 mln zł na trasęTunel – Sosnowiec
Zaprojektowanie i wykonanie robót na odcinku Charsznica –Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski, zrealizuje na zlecenie PLK firma Skanska S.A. wramach zadania: ” Prace na liniach kolejowych nr 62 , 660 na odcinku Tunel –Bukowno – Sosnowiec Płd.”. Wartość umowy to 132 199 233,92 zł netto.Finansowanie ze środków budżetowych.
PKP PLK podały, że konsekwentnie realizują inwestycje zKrajowego Programu Kolejowego na linii nr 62. Usprawniają one jazdę pociągówpasażerskich oraz towarowych z Małopolski na Śląsk, zwiększają poziombezpieczeństwa i obsługi podróżnych. W latach 2016 – 2018 wykonano prace zaponad 40 mln zł na odcinkach Olkusz – Bukowno oraz Bukowno – Sławków. Łącznawartość prac wykonanych i planowanych na linii nr 62 do 2020 r. to 170 mln zł .Inwestycja finansowana jest z budżetupaństwa.
„