Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejne Flirty pojadą na Węgry. Z Siedlec

inforail
01.09.2016 10:13

Stadler dostarczy 10FLIRT-ów 3 dla GySEV. Strony właśnie podpisały stosowną umowę o wartości 300 mln zł. Pociągi będąprodukowane w Siedlcach.

Pierwsze nowe pojazdy pojawią się w 2018 roku, wszystkie zaśzostaną dostarczone do stycznia 2019 roku. To już kolejna umowa Stadlera zwęgierskim przewoźnikiem. Dzięki tym zakupom flota przewoźnika powiększy się do20 pojazdów z rodziny Flirt. 10 składówfirma nabyła w latach 2013-2015.

„Nasi pasażerowie są zadowoleni z pociągów FLIRT. Tonie przypadek, że na obsługiwanych przez nie połączeniach wzrosła liczbapodróżnych. Transport kolejowy w zachodnich Węgrzech stawia ogromny kroknaprzód, stąd też podwajamy liczbę naszych nowoczesnych pojazdów” – powiedziałKövesdi Szilárd, szef GySEV.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa trzeciej generacji pociągówFLIRT. Nowe pojazdy zostaną wykonane zgodnie z najnowszą specyfikacjątechniczną, będą spełniać normy TSI, wysokie standardy bezpieczeństwa i zapewnią jeszczeniższe koszty eksploatacji niż wcześniej dostarczone jednostki.

Ich długość to 77,1 metrów, co oznacza, że będą dłuższe o 2,8 m dłuższe niż dotychczas eksploatowane, zaś szerokość to 2,82 m. Dzięki ich wydłużeniu producent będzie mógł zabudować dodatkową toaletę. Będą wyposażone w łącznie208 siedzisk (194 stałych i 14 składanych). Ich prędkość maksymalna to 160km/h, natomiast przyspieszenie to 1,2 m/s2. Prędkość 120 km/h osiągną w 39sekund.

Pociągi będą przystosowane do potrzeb osóbniepełnosprawnych, klimatyzowane, wyposażone w nowoczesny system informacjipasażerskiej, system kamer, bezprzewodowy dostęp do Internetu, gniazda elektrycznedo ładowania telefonów komórkowych czy tabletów.

Nadwozia pojazdów i wózki zostaną zbudowane w fabryce koncernu w Szolnok. Końcowy montażodbywać się będzie w Siedlcach.

?Jestem dumny z faktu, że spółka Stadler Polska wygrała tenprzetarg. Wszystkie pojazdy zostaną zbudowane w naszym zakładzie w Siedlcach. Odwielu lat działamy w oparciu o filozofię, która zakłada bezkompromisowość wobszarze jakości, niezawodności oraz bezpieczeństwa oferowanego taboru, któryjednocześnie jest najbardziej efektywny kosztowo w całym okresie eksploatacji.Takie właśnie są pociągi z Siedlec, które są wizytówką polskiego zakładu istały się marką znaną w całej Europie. Jestem przekonany, że nasze pojazdy będąbardzo dobrze służyć naszemu klientowi oraz węgierskim pasażerom? – powiedziałChristian Spichiger, wiceprezes Wykonawczy Dywizji Europa Centralna i Wschodniaw Stadler Rail.

PociągFLIRT to najbardziej znany i popularny produkt Stadlera. Pojazdy mogą byćużytkowane zarówno w ruchu regionalnym, miejskim, jak i podmiejskim. Stadlersprzedał już ponad 1300 tego typu pojazdów do 17 krajów na całym świecie. Dotej pory Stadler wygrał na Węgrzech przetargi na dostawę 143 FLIRTów, w tym 123składów dla przewoźnika MÁV Zrt. oraz 20 dla GySEV Zrt.