Kolejne Flirty dla ŁKA
A zatem bezniespodzianki. Łódzka Kolej Aglomeracyjna wybrała ofertę Stadlera wprzetargu na „Dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniemusług ich utrzymania”.
Jak wiadomo dopostępowania przystąpili producenci: Stadler Polska Sp. z o.o., Pojazdy SzynowePESA Bydgoszcz SA oraz Newag Spółka Akcyjna. Najkorzystniejsza okazała sięoferta firma Stadler Polska, a więc firmy, która już dostarczała jednostki dla przewoźnika.
Postępowanie zakłada dostawę czternastu trzyczłonowychelektrycznych pojazdów trakcyjnych wraz z ich 12-letnim okresem utrzymywania.Złożone oferty zostały ocenione na podstawie czterech kryteriów, wśród którychcena pojazdów stanowiła 40%, koszt utrzymania ? 30%, współczynnik efektywnościkosztowej ? 20% i liczby siedzeń stałych ? 10%. Wskazane kryteria są policzalnei obiektywne. Nie były kwestionowane przez żadnego z oferentów.
Oferty uzyskały następującą punktację:
Nr oferty |
Nazwa (firma) i adres wykonawcy |
Kryterium „Cena brutto dostawy” |
Kryterium „Cena brutto usługi utrzymania” |
Kryterium „Współczynnik efektywności kosztowej” |
Kryterium „Liczba siedzeń stałych w pojeździe powyżej 140” |
Łącznie |
1 |
Stadler Polska Sp. z o.o. ul. Targowa 50 08-110 Siedlce |
36,30 |
20,00 |
20,00 |
10,00 |
86,30 |
2 |
Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Sp. z o.o. ul. Zygmunta Augusta 11 85-082 Bydgoszcz |
36,72 |
10,91 |
11,94 |
6,96 |
66,53 |
3 |
NEWAG S.A. ul. Wyspiańskiego 3 33-300 Nowy Sącz |
40,00 |
30,00 |
9,36 |
6,09 |
85,45 |
Oferta firmy Stadler Polska zdobyła największą liczbępunktów. Została również pozytywnie oceniona pod względem formalnym.
Pierwsza partia nowych pociągów (4 szt.) wyjedzie na torywojewództwa łódzkiego do września 2018 roku. Druga i ostatnia do końca 2019 r.Nowe pojazdy pozwolą na rozwój siatki połączeń przewoźnika- z Łodzi doTomaszowa Mazowieckiego, Radomska i Piotrkowa Trybunalskiego oraz, a pozelektryfikowaniu linii nr 25 również do Opoczna. Planowane jest równieżuruchomienie nowej trasy Kutno- Łowicz- Skierniewice.
„