Kolejne ED74 do naprawy połączonej ze zmianą malatury

inforail
18.02.2014 11:38

PKP Intercity ogłosiły przetarg na wykonanie napraw na 4-tym poziomie utrzymania 8 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED74. Przypomnijmy, że przy tej okazji składy tracą swoje czerwone malowanie, nawiązujące do poprzedniego właściciela –Przewozów Regionalnych, na rzecz malatury PKP Intercity. Została ona szczegółowo określona w jednym z załączników do SIWZ. Zamówienie obejmuje wykonanie naprawy okresowej (rewizyjnej) o zakresie prac obejmującym przegląd, naprawę lub wymianę podzespołów i zespołów, połączoną z częściowym ich demontażem oraz naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych wchodzących w skład pojazdu. Prace powinny zostać wykonane w ciągu 5 miesięcy od podpisania umowy. O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy –w tym okresie, należycie wykonali dostawę (dostawy) lub naprawę (naprawy), łącznie nie mniej niż 3 elektrycznych zespołów trakcyjnych o prędkości maksymalnej nie mniejszej niż 130 km/h. Oferty można składać do 24 marca 2013 roku. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena.

Nowe malowanie ED74 (źródło: PKP IC)Nowe malowanie ED74 (źródło: PKP IC)ED74 w starym malowaniu (foto: PESA)
Przypomnijmy, że ED74 dotychczas kursowały w malaturze Przewozów Regionalnych, bo to właśnie do tego przewoźnika PKP Intercity przejęły je w 2008 roku. Składy zostały wyprodukowane w latach 2007 –2008 w liczbie 14 sztuk przez bydgoską PESĘ. Początkowo miało ich być 11, potem zamówienie zostało zwiększone. Pierwotnie zostały skierowane do obsługi trasy Warszawa –Łódź, teraz można je spotkać przy obsłudze pociągów TLK na innych liniach.