Kolejna umowa Polregio. Łódzkie nie chwali się i promuje … ŁKA

inforail
09.12.2020 17:45

Dziś (9 listopada) Polregio d. Przewozy Regionalne podpisały nie tylko umowę z Małopolską ale także z województwem łódzkim.

Samorząd nie pochwalił się nią. Co więcej w tle promował … Łódzką Kolej Aglomeracyjną.

Na Twitterze

O umowie poinformował natomiast operator umieszczając informacje na Twitterze. Dowiadujemy się z tego wpisu, że umowa została podpisana na 8 lat. Jej wartość to 415,7 mln zł. Przewiduje 16,6 mln pockm. A to oznacza, że w województwie łódzkim stawka za pockm jest zbliżona do tej z Małopolski i wynosi około 25 zł. Odnośnik do strony internetowej nie pomaga, bo nie ma tam żadnych informacji na temat umowy.

W województwie łódzkim Polregio obsługuje coraz mniej połączeń. Rollup z Łódzką Koleją Aglomeracyjną może świadczyć o tym, że samorząd stawia na swojego przewoźnika, a umowa z Polregio jest, bo być musi. Tak nakazuje polityczna poprawność…

Gdzie pojedzie Polregio?

W nowej umowie Polregio ma obsługiwać m.in. połączenia w relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia oraz Łódź Kaliska – Wrocław Główny do granicy województwa łódzkiego. Operator myśli także o wykorzystaniu budowanego w Łodzi tunelu średnicowego, nie wiadomo jednak w jaki sposób, bo to raczej odcinek, na którym operować będzie ŁKA.  

Polregio pisze też o elastycznej formie umowy wieloletniej w województwie łódzkim. Ale także w tym przypadku nie wiadomo o co dokładnie chodzi…

Szczegóły umowy - AKTUalizacja

Przewidywane łączne nakłady finansowe na realizację przewozów kolejowych świadczonych przez Polregio w okresie obowiązywania umowy, czyli od 1 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2028 roku wynoszą 415 713 365,08 zł netto. Rekompensata na pierwszy okres rozliczeniowy od 1 stycznia do 31 grudnia 2021 roku wynikająca z planu finansowego wynosi 57 235 313,91 zł netto zł.

Zgodnie z postanowieniami umowy całkowita praca eksploatacyjna planowana (maksymalna) na okres obowiązywania umowy wyniesie 16 566 171,324 pockm, natomiast średnioroczna planowana praca eksploatacyjna wyniesie 2 070 771,415 pockm.

Przewozy objęte umową będą realizowane na następujących trasach:

Łódź - Częstochowa - Łódź, w tym relacje:

Łódź - Częstochowa - Łódź

Piotrków Trybunalski - Częstochowa - Piotrków Trybunalski

Radomsko - Częstochowa - Radomsko

Łódź - Piotrków Tryb. - Łódź

Łódź - Opoczno - Łódź, w tym relacje:

Łódź - Opoczno - Łódź

Tomaszów Mazowiecki - Opoczno - Tomaszów Mazowiecki

Wieluń - Tarnowskie Góry - Wieluń

Łódź/Kutno - Toruń - Kutno/Łódź

Łódź - Warszawa - Łódź

Łódź - Poznań - Łódź.

W przypadku podjęcia przez organizatora decyzji o zwiększeniu sieci połączeń kolejowych przewozy będące przedmiotem umowy mogą zostać rozszerzone o wykonywanie pasażerskich przewozów kolejowych na liniach komunikacyjnych (odcinkach linii), w tym w szczególności:

Linia nr 17, 1 w relacji Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia (w całej relacji),

Linia nr 14 w relacji Łódź Kaliska - Wrocław Główny do granicy województwa łódzkiego (Skalmierz).