TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Kolejna umowa na Impulsy dopiero po uzyskaniu dofinansowania
Kolejna umowa na Impulsy dopiero po uzyskaniu dofinansowania
inforail
26.05.2014 10:17
Kolejna umowa na Impulsy dopiero po uzyskaniu dofinansowania
W ubiegłym tygodniu informowaliśmy na łamach InfoRail o podpisaniu przez Newag umowy z Kolejami Dolnośląskimi na dostawę sześciu trójczłonowych ezt-ów. Jak wiadomo, zamówienie zostało podzielone na dwie części, druga z nich dotyczy dostawy pięciu czteroczłonowych ezt-ów. Kiedy zostanie zatem podpisana druga umowa? Jak poinformował nas Tomasz Kloc, specjalista ds. marketingu z Kolei Dolnośląskich „Przetarg na zakup 11 elektrycznych zespołów trakcyjnych został podzielony na dwa zadania ze względu na różne źródła finansowania projektu:
Zadanie A – dostawa sześciu nowych, trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych jest współfinansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013
Zadanie B –zakup pięciu nowych, czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych ma być współfinansowane z Działania 7.3. Transport miejski w obszarach metropolitalnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
W chwili obecnej zakończone zostały procedury przetargowe oraz procedury związane z pozyskaniem środków finansowych w ramach RPO dla zadania A. W dniu 21 maja br. została podpisana umowa na zakup 6 pojazdów, które będą służyły mieszkańcom Dolnego Śląska oraz turystom na trasie Wrocław –Wałbrzych –Jelenia Góra –Szklarska Poręba. Trwają jeszcze prace nad pozyskaniem środków z POIiŚ”. Przedstawiciel przewoźnika nie podaje natomiast konkretnej daty podpisania drugiej umowy z Newagiem czy też zakończenia procedur związanych z pozyskaniem środków na zakup kolejnych ezt-ów. Przy okazji zapytaliśmy też o ewentualne skierowanie sprawy przetargu do sądu przez PESĘ. Podjęcie takich kroków zapowiedział w rozmowie z InfoRail kilka tygodni temu przedstawiciel bydgoskiego producenta Maciej Maciejwski. „W chwili obecnej Koleje Dolnośląskie nie posiadają żadnych informacji na temat podejmowania przez drugiego z oferentów jakichkolwiek kroków prawnych”- mówi nam Tomasz Kloc z Kolei Dolnośląskich. Czyżby zatem PESA odpuściła już ten przetarg?
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024