Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejna polska tokarka w Mauretanii

inforail
12.04.2017 12:24

Fabryka ObrabiarekRAFAMET S.A. wyprodukuje i jeszcze w tym roku dostarczy odbiorcy z Mauretaniitokarkę podtorową UGE 400 N.

Konstrukcja obrabiarki umożliwia reprofilowanie kół ciężkichpojazdów szynowych, których maksymalny nacisk na oś wynosi aż 40 ton. Maszynazostanie zamontowana w zakładzie, w którym eksploatowana jest już inna tokarkawyprodukowana w Kuźni Raciborskiej.

– Zamówiona przez klienta z Mauretanii tokarka podtorowa UGE400 N obrabiać będzie zestawy kołowe ciężkich lokomotyw spalinowych bezkonieczności wymontowywania zestawów z pojazdów. Nasza maszyna spełniaspecjalne wymaganie klienta; jej konstrukcja pozwala na obróbkę kół pojazdów,których maksymalny nacisk na oś wynosi aż 40 ton. Jednocześnie, konstrukcja tajest niezwykle sztywna i gwarantuje utrzymanie geometrii maszyny pomimo takdużego obciążenia – wyjaśnia Edyta Pałamarz, kierownik sprzedaży w firmieRAFAMET S.A.

– Obrabiarka będzie pracować w trudnych warunkachklimatycznych, w Nouadhibou – w stolicy ekonomicznej Mauretanii. Każda naszamaszyna pracująca w tamtym regionie to spore wyzwanie dla naszychkonstruktorów, którzy już przy poprzedniej dostawie do Mauretanii skutecznie uporalisię z przeciwnościami klimatycznymi, tj. całoroczną wysoką temperaturą,bliskością Atlantyku z jednej strony, ale też z bezpośrednim sąsiedztwem Saharyz drugiej strony – dodaje Andrzej Rustanowicz, Dyrektor Eksportu w Fabryce ObrabiarekS.A.

Zamawiającym jest SNIM, zarządca infrastruktury kolejowej wMauretanii, największy w tym kraju pracodawca, a zarazem jedna z największychfirm wydobywczych w Afryce. Wspomniane wcześniej oczekiwania odbiorcy wynikająbezpośrednio z przeznaczenia super ciężkich lokomotyw, których zestawy kołowebędą reprofilowane przez tokarkę firmy RAFAMET S.A. Te pojazdy szynowe służą dotransportu rud żelaza i stanowią część spektakularnego składu kolejowego odługości ok. 3 km.

– Mauretańskie szlaki kolejowe słyną z najdłuższych pociągówtowarowych na świecie. Składają się na nie: 4 lokomotywy, ok. 200 wagonów (zktórych każdy jest przystosowany do przewozu 85 ton rud żelaza) i kilku wagonówosobowych będących dużą atrakcją turystyczną. Masa całego pociągu wynosi ok. 22tys. ton – mówi Andrzej Rustanowicz.

Zawarty w lutym kontrakt to drugie zamówienie mauretańskiejfirmy w spółce z Kuźni Raciborskiej. W tym samym zakładzie, w którymzamontowana zostanie obrabiarka podtorowa od blisko dwóch lat pracujewyprodukowana w Kuźni Raciborskiej tokarka typu KCM 150 N. Maszyna służy dowytaczania otworów w kołach kolejowych.

Jak podkreślają przedstawiciele fabryki, jej niezawodnapraca bez wątpienia zwiększyła szanse zdobycia kolejnego zamówienia. – Odbiorcadocenił naszą terminowość, wysoką jakość i profesjonalny serwis – podsumowujeAndrzej Rustanowicz.

Tokarka UGE 400 N zostanie uruchomiona u klienta jeszcze wtym roku.