Kolejna lokomotywa PESY
inforail
07.03.2013 09:17
Kolejna lokomotywa PESY
Rodzina lokomotyw PESY Gama wkrótce się powiększy. W Bydgoszczy trwają prace nad kolejną maszyną. Jaką? Przedstawiciele producenta nie chcą zdradzać szczegółów. Wielce prawdopodobne jest, że kolejna lokomotywa, wyprodukowana w Bydgoszczy zostanie pokazana jeszcze w tym roku, na targach TRAKO w Gdańsku. Takie spotkania branży kolejowej to dobry czas na premiery. Przypomnijmy, że 111Ed-001 została pokazana na InnoTrans w Berlinie. Być może kolejna będzie maszyna spalinowa, stanowiąca odwiedź na aktualne potrzeby rynku. Przypomnijmy, że PKP Intercity ogłosiły przetarg na dostawę dziesięciu lokomotyw, właśnie spalinowych, a o zamówienie to mogą ubiegać się producenci, którzy wykonali dostawę lub naprawę łącznie nie mniej niż 5 lokomotyw spalinowych. PESA łapie się zatem i spełnia ten warunek, bo mimo, że nie wyprodukowała jeszcze żadnej spalinówki to zmodernizowała ich już sporo. Jak się dowiedzieliśmy prace konstrukcyjne nad nową lokomotywą w PESIE trwają.
Produkcja lokomotywy w Bydgoszczy zajmuje około trzech miesięcy. Zdecydowanie dłuższy jest etap projektowo-konstrukcyjny. Te prace zajmują około osiemnastu miesięcy. Przynajmniej tyle czasu potrzebowała PESA na wyprodukowanie pierwszej lokomotywy z rodziny Gama Marathon. Jak wspomnieliśmy na wstępie prace przy kolejnym egzemplarzu owiane są tajemnicą. Tymczasem pierwszy wyprodukowany egzemplarz Gamy przechodzi aktualnie jazdy testowe w PKP Intercity, a wcześniej w Lotos Kolej. PESA budując lokomotywy myśli jednak nie tylko o rynku polskim, ale również o odbiorcach zagranicznych. Chce zachęcić klientów produktem na europejskim poziomie, który jednak będzie można kupić nieco taniej niż lokomotywy światowych gigantów –Siemensa czy Bombardiera. Zdaniem przedstawicieli PESY polski rynek lokomotyw nie jest duży, mimo, iż maszyny większości przewoźników wymagają wymiany. To skłania do poszukiwania innych odbiorców. Przypomnijmy, że swoje kolejowe produkty PESA sprzedała już m.in. do Czech, Kazachstanu, na Litwę, Ukrainę, Białoruś, a już wkrótce Linki pojawią się również w Niemczech. Być może są to kierunki, które warto również obserwować pod kątem dostaw lokomotyw.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024