Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejka Siemensa dowiezie na nowy terminal 3 na lotnisku we Frankfurcie

inforail
23.03.2018 08:54

Spółka Fraport AG,operator lotniska we Frankfurcie, zleciła spółce Siemens dostarczenie w pełniautonomicznej kolejki osobowej Airval. System ma stanowić połączenie terminali1 i 2 z nowym terminalem 3.

Airval to w pełni autonomiczny system transportu osobowego.Pociągi poruszają się na gumowych oponach na szynie prowadzącej. To rozwiązaniezapewnia wysoką wydajność systemu zasilania oraz niewielkie odstępy międzypociągami.

Linia będzie miała 5,6 kilometra długości, dwa tory i trzystacje. W ramach kontraktu firma dostarczy także 12, w pełni autonomicznych,dwu-segmentowych pociągów, wyposażonych w system kontroli Trainguard.

Siemens będzie także odpowiedzialny za wyposażenietorowiska, instalację drzwi ekranujących na stacjach, systemu komunikacji orazwyposażenie zajezdni i systemu zasilającego. Dodatkowo, firma będzie świadczyćusługę serwisową przez okres 5 lat z możliwością przedłużenia o kolejne 5.

System Airval zostanie zaprojektowany i zbudowany wfabrykach Siemensa w Tuluzie we Francji. Autonomiczna kolejka ma rozpocząćpracę na lotnisku we Frankfurcie w 2023 r.

– Wybierając Siemensa postawiliśmy na sprawdzonych dostawców.Nowy transport pasażerski zwiększy komfort naszych klientów i znacząco poprawifunkcjonowanie węzła lotniska we Frankfurcie – powiedział dr Stefan Schulte,prezes zarządu w firmie Fraport AG.

– Od ponad 30 lat tworzymy i udoskonalamy systemy autonomicznegotransportu osobowego na lotniskach. Frankfurt to drugi po Bangkoku kontraktpodpisany w krótkim czasie na najnowocześniejszy i niezawodny system Airvalwraz z całą infrastrukturą – powiedziała Sabrina Soussan, szef branży Mobilityw Siemens AG.

Wagoniki systemu Airval będą kursowały na lotnisku weFrankfurcie co dwie minuty, 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Wgodzinach szczytu kolejka może przetransportować w jednym kierunku ponad 4tysiące pasażerów na godzinę. Maksymalna prędkość pociągu to 80 km/godz. Dużedrzwi i szerokie przejścia ułatwiają wchodzenie i wychodzenie z wagonów ioferują dużo miejsca na bagaże. Informacja pasażerska oraz pokładowy Internetzwiększają komfort i wygodę pasażerów.

Systemy autonomicznego transportu osobowego Siemensadziałają już na lotniskach we Francji, Roissy Charles-de-Gaulle oraz Orly wParyżu jak również na lotnisku O'Hare w Chicago. System Val jest równieżstosowany na liniach metra, na przykład w Lille, Rennes i Tuluzie oraz wUijeongbu w Korei Południowej oraz Turynie we Włoszech.