Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
1 czerwca 2011 roku wyruszył na trasę pierwszy w historii polskiej kolej pociąg Spółki Koleje Wielkopolskie. Kurs z Wolsztyna do Leszna wykonał szynobus SA108-005. Obecnie nowy przewoźnik obsługuje, oprócz wspomnianego połączenia , także linie Zbąszynek –Wolsztyn, Leszno –Krotoszyn –Ostrów Wielkopolski oraz Leszno –Jarocin. Co ciekawe w momencie inauguracji swojej działalności Spółka nie realizuje połączeń w stolicy województwa –Poznaniu. Plany przewoźnika są jednak ambitne. Chce ona przejmować od Przewozów Regionalnych kolejne trasy, tak, aby za trzy lata obsługiwać co drugie połączenie w Wielkopolsce. Kursy Kolei Wielkopolskich obsługiwane są szynobusami, stanowiącymi własność województwa. Do tej pory pojazdy były użytkowane przez Przewozy Regionalne. W skład floty taborowej nowego przewoźnika wchodzą pojazdy serii: SA105 (2 sztuki), SA108 (7 sztuk), SA132 (11 sztuk) i SA134 (2 sztuki). Łącznie jest ich 22. Przed startem nowego przewoźnika obawiano się, że debiutancki kurs realizowany będzie nie szyno busem, a …autobusem. Wszystko z uwagi na awaryjność poznańskich pojazdów. Wszystko jednak poszło zgodnie z planem i połączenia kolejowe spółka realizuje pojazdami szynowymi.
Koleje Wielkopolskie to kolejna samorządowa spółka, powołana do obsługi regionalnego ruchu kolejowego. Mają być alternatywą dla Przewozów Regionalnych w Wielkopolsce. Przypomnijmy, że wcześniej swoje własne spółki kolejowe powołało Mazowsze (Koleje Mazowieckie) i Dolny Śląsk (Koleje Dolnośląskie). Na debiut czekają natomiast Koleje Śląskie. Dla pasażera zmiany w Wielkopolsce są na razie nieznaczne. Ten sam tabor, kosmetyczne poprawki rozkładu jazdy, brak nowych połączeń. Nie było też hucznego wejścia na rynek. O zmianie przewoźnika na danych liniach informowały jedynie plakaty na stacjach i przystankach. Na nową jakość kolejowych połączeń w województwie wielkopolskim trzeba będzie chyba jednak poczekać. Na razie pasażerowie czekają na nią już od 2004 roku. To właśnie wtedy podjęta została uchwała o powołaniu spółki. Inny miał być też zasięg linii obsługiwanych przez Koleje Wielkopolskie. Nie udało się przejąć od Przewozów Regionalnych wszystkich spalinowych połączeń, jak już wspomnieliśmy wcześniej pociągi Kolei Wielkopolskich nie jeżdżą m.in. z Poznania do Wągrowca czy Wolsztyna. Na wstępie swojej działalności nowy przewoźnik będzie uruchamiał 60 połączeń na dobę, do obsługi których potrzeba 9 szynobusów. Kolejne pojazdy Koleje Wielkopolskie otrzymają w przyszłym roku. Będą to 22 Elfy, które Wielkopolska zamówiła w PESIE. Ponadto przewoźnik dostanie 12 zmodernizowanych ezt EN57. Pociągi te prawdopodobnie zostaną skierowane do obsługi zelektryfikowanych tras z Poznania do Gniezna i Mogilna.
Czy rozpoczęcie działalności przez spółkę Koleje Wielkopolskie poprawi poziom połączeń regionalnych w województwie wielkopolskim? Czekamy na Wasze opinie tutaj.