Koleje Wielkopolskie uzupełniają tabor spalinowy
inforail
06.10.2014 09:11
Koleje Wielkopolskie uzupełniają tabor spalinowy
Jakiś czas temu Koleje Wielkopolskie odebrały ostatniego z 22 Elfów a już przyszła pora na kolejne zakupy. Tym razem samorządowy przewoźnik chce pozyskać tabor spalinowy. Pod koniec ubiegłego tygodnia ogłoszony został przetarg na dostawę, w formie dzierżawy, czterech spalinowych zespołów trakcyjnych wraz z opcją ich zakupu po upływie okresu dzierżawy. Pojazdy mają być eksploatowane w celu świadczenia usług kolejowych przewozów pasażerskich na terenie Wielkopolski. Okres dzierżawy trzech sztuk pojazdów wynosić będzie 24 miesiące, natomiast czwartego pojazdu 18 miesięcy licząc od dnia protokolarnego przekazania pojazdów zamawiającemu. Składy zostaną zakupione pod warunkiem pozyskania środków finansowych pochodzących z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego i/lub kredytu bankowego. Termin realizacji zamówienia został określony na 24 miesiące od udzielenia zamówienia. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 1.000.000,00 zł. O zamówienie mogą ubiegać się producenci, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed dniem składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykazali się należytym wykonaniem, a w przypadku świadczeń obecnie realizowanych (świadczenia okresowe lub ciągłe) należytym wykonywaniem zamówienia w zakresie wyprodukowania i dostawy przynajmniej 2 nowych sztuk pojazdów szynowych przeznaczonych do przewozów pasażerskich o wartości brutto każdego pojazdu nie mniejszej niż 10.000.000,00 zł. Kryteria wyboru stanowią:
Cena brutto oferty –90%
Termin dostawy –10%.
Termin składania ofert to 12 listopada 2014 roku.
Nieoficjalnie mówi się, że przewoźnik chciałby pozyskać tabor z najwyższej półki, taki jak chociażby Linki, produkowane przez PESĘ. W rozmowie z InfoRail Maciej Maciejewski, dyrektor marketingu bydgoskiego producenta nie wykluczył możliwości dostarczenia tych właśnie pojazdów na rynek polski. Wszystko zależy jednak od zamawiających. O ile Link ma być przede wszystkim produktem eksportowym to w Polsce już kursują takie pojazdy, w województwach zachodniopomorskim i lubuskim. Czy dołączy do nich także Wielkopolska? Obecnie samorządowy przewoźnik eksploatuje jeden SA105, cztery SA108, jedenaście SA132, dwa SA134.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024