Koleje Wielkopolskie uzupełniają tabor spalinowy

inforail
06.10.2014 09:11
Jakiś czas temu Koleje Wielkopolskie odebrały ostatniego z 22 Elfów a już przyszła pora na kolejne zakupy. Tym razem samorządowy przewoźnik chce pozyskać tabor spalinowy. Pod koniec ubiegłego tygodnia ogłoszony został przetarg na dostawę, w formie dzierżawy, czterech spalinowych zespołów trakcyjnych wraz z opcją ich zakupu po upływie okresu dzierżawy. Pojazdy mają być eksploatowane w celu świadczenia usług kolejowych przewozów pasażerskich na terenie Wielkopolski. Okres dzierżawy trzech sztuk pojazdów wynosić będzie 24 miesiące, natomiast czwartego pojazdu 18 miesięcy licząc od dnia protokolarnego przekazania pojazdów zamawiającemu. Składy zostaną zakupione pod warunkiem pozyskania środków finansowych pochodzących z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego i/lub kredytu bankowego. Termin realizacji zamówienia został określony na 24 miesiące od udzielenia zamówienia. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 1.000.000,00 zł. O zamówienie mogą ubiegać się producenci, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed dniem składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykazali się należytym wykonaniem, a w przypadku świadczeń obecnie realizowanych (świadczenia okresowe lub ciągłe) należytym wykonywaniem zamówienia w zakresie wyprodukowania i dostawy przynajmniej 2 nowych sztuk pojazdów szynowych przeznaczonych do przewozów pasażerskich o wartości brutto każdego pojazdu nie mniejszej niż 10.000.000,00 zł. Kryteria wyboru stanowią:
Cena brutto oferty –90%
Termin dostawy –10%.
Termin składania ofert to 12 listopada 2014 roku.

Koleje Wielkopolskie chcą wydzierżawić cztery szt-y

Nieoficjalnie mówi się, że przewoźnik chciałby pozyskać tabor z najwyższej półki, taki jak chociażby Linki, produkowane przez PESĘ. W rozmowie z InfoRail Maciej Maciejewski, dyrektor marketingu bydgoskiego producenta nie wykluczył możliwości dostarczenia tych właśnie pojazdów na rynek polski. Wszystko zależy jednak od zamawiających. O ile Link ma być przede wszystkim produktem eksportowym to w Polsce już kursują takie pojazdy, w województwach zachodniopomorskim i lubuskim. Czy dołączy do nich także Wielkopolska? Obecnie samorządowy przewoźnik eksploatuje jeden SA105, cztery SA108, jedenaście SA132, dwa SA134.