Koleje Wielkopolskie samodzielnie wykonały naprawę główną SA105-001
Z początkiem maja na wielkopolskie tory wrócił pojazd SA 105-001. Popularne „żelazko” jak jest nazywane przez mieszkańców Wielkopolski, przechodziło naprawę główną (przegląd poziomu P5) w Punkcie Utrzymania Taboru w Poznaniu.
Zakres naprawy, wykonanej samodzielnie przez Koleje Wielkopolskie, obejmował:
- demontaż wszystkich urządzeń z pudła pojazdu,
- wymianę podłogi oraz wykładziny,
- wymianę poszyć ścian i sufitów wewnętrznych,
- wymianę wszystkich siedzeń oraz foteli w kabinach maszynisty na nowe,
- zmianę rozmieszczenia przyrządów na pulpitach w kabinach,
- zabudowę nowego systemu informacji pasażerskiej i interkomów,
- zabudowę nowego systemu monitoringu,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- wymianę układu sterowania drzwiami,
- zabudowany nowy układ klimatyzacji,
- zmodyfikowany został układ chłodzenia silnika spalinowego,
- zmieniono układ wentylacji i ogrzewania wnętrza.
Koleje Wielkopolskie informują, że jako iż pojazd ten był prototypem silnik spalinowy został zmodyfikowany na wzór silników z pojazdów serii SA108.
Jednostka SA105-001 została wyprodukowana w 2002 roku dla Wielkopolskiego Urzędu Marszałkowskiego. Początkowo była eksploatowana przez Przewozy Regionalne, a w 2011 roku trafiła do Kolei Wielkopolskich.