Koleje Wielkopolskie oficjalnie: PESA odmówiła podpisania umowy
Koleje Wielkopolskie poinformowały oficjalnie o odmówieniu podpisaniaumowy przez wykonawcę, w tym przypadku była to PESA, którego oferta zostaławybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na zakup czterech spalinowychzespołów trakcyjnych.
PESA KolejomWielkopolskim zaproponowała Linki, które ostatecznie nie zostaną dostarczone. Przewoźnikpotrzebuje taboru spalinowego, jak informowaliśmy na łamach InfoRail.plwypożyczył cztery składy od Arrivy. Nieoficjalnie wiadomo, że nie zrezygnuje zzakupu nowych jednostek. Jeżeli realizacji zadania nie podejmie się Newag tomoże być z tym problem.
Pojazdy miały:
1) być fabrycznienowe, nieeksploatowane,
2) spełniać wpełnym zakresie wymogi TSI, obowiązujące po 31.5.2017 roku – na datę produkcjiostatniego dostarczonego pojazdu,
3) być wolne odwad, nieobciążone prawami osób trzecich,
4) spełniaćwszystkie wymagania określone w załączniku do SIWZ,
5) byćkompatybilne i współpracujące między sobą w zakresie trakcji wielokrotnej,
6) być sprawnetechnicznie,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
7) posiadaćkompletne wyposażenie zgodne z dokumentacją techniczną Pojazdu,
8) być wysokiejjakości i spełniać wymóg współczynnika niezawodności (gotowości taboru) conajmniej na poziomie określonym w SIWZ,
9) być tegosamego typu.
Zamawiającywymagał dostawy pojazdów posiadających zezwolenie dopuszczenia do eksploatacjitypu pojazdu kolejowego wydane bezterminowo.
Wykonawcazobowiązany był przeprowadzić na własny koszt i ryzyko dwa pierwsze przeglądyPoziomu Utrzymania P1 każdego z Pojazdów oraz pierwszy przegląd PoziomuUtrzymania P2 dla każdego z Pojazdów.
„