Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Wielkopolskie: Komunikacja zastępcza bez większych problemów

inforail
13.06.2017 06:54

Bez poważniejszychproblemów odbywa się wprowadzona w poniedziałek komunikacja zastępcza międzymiejscowościami na trasie Września-Konin – twierdzą Koleje Wielkopolskie. Odponiedziałku trwa przebudowa linii kolejowej Poznań – Warszawa.

Pierwszy etap prac modernizacyjnych prowadzonych przez PKPPolskie Linie Kolejowe, który wymagał wyłączenia ruchu kolejowego międzyWrześnią a Koninem, potrwa do lipca 2018 roku.

Komunikację autobusową wprowadzono w miejsce połączeńkolejowych zarówno pomiędzy miejscowościami na trasie Września-Konin, jak ibezpośrednio między Koninem a Poznaniem. Pociągi dalekobieżne od niedzielijeżdżą objazdami.

Jak powiedział w poniedziałek PAP dyrektor w spółce KolejeWielkopolskie Marek Pawicki, w pierwszych godzinach funkcjonowania komunikacjizastępczej, w tym także w trakcie popołudniowego szczytu komunikacyjnego, niestwierdzono żadnych poważniejszych problemów.

„Poza jednym zepsutym autobusem i jedną sytuacją, gdziekurs nie został uruchomiony, nie odnotowaliśmy poważniejszych kłopotów. Niemieliśmy też istotniejszych opóźnień jeśli chodzi o poszczególnepołączenia” – powiedział.

„Po pierwszym dniu widzimy, że kierowcy muszą jeszczemoże trochę lepiej oswoić się z trasą. Jeśli chodzi o odprawę podróżnych, toprosiliśmy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK o lepsze oznakowanie drogidojścia do dworca tymczasowego w Koninie” – dodał Pawicki.

W ciągu doby z dotychczasowego połączenia kolejowego na tejtrasie korzystało ponad 5 tys. osób i dla takiej liczby trzeba było zorganizowaćkomunikację zastępczą.

Przejazd komunikacją zastępczą wiąże się ze znacznie dłuższąpodróżą. Do tej pory pociąg z Poznania do Konina jechał ok. 90 minut. Autobusbezpośredni, jadący autostradą, pokonuje tę trasę w ok. 100 minut, zaś przejazdpociągiem do Wrześni i dalej autobusem zabiera w sumie ponad 160 minut.

Sam czas podróży autobusowej między Koninem a Wrześniąwynosi ok 90-100 minut; pociąg pokonuje tę trasę w nieco ponad 40 minut.

W tygodniu roboczym między Wrześnią a Koninem codzienniebędzie kursowało ponad 80 autobusów. W soboty będzie ich ponad 70, zaś wniedziele i święta – ponad 60.

W związku z modernizacją od niedzieli składy dalekobieżnekursujące między Warszawą a Poznaniem jeżdżą przez Gniezno i Inowrocław.

W ramach modernizacji trasy Poznań – Warszawa, do lipca 2018r. zamknięty będzie 60-km odcinek Podstolice – Konin. Od lipca 2018 r. doczerwca 2019 r. najcięższe prace modernizacyjne będą prowadzone na zamkniętymdla ruchu odcinku Konin – Barłogi o długości ok. 40 km. Na pozostałychodcinkach prace będą prowadzone przy zamknięciach jednotorowych. Według PKPPLK, równoczesne prace na dwóch torach pozwolą skrócić czas robót budowlanych z51 do 24 miesięcy.

Modernizacja obejmie w sumie 366 km torów, z czego 260 kmtorów zostanie całkowicie zmodernizowanych. Przebudowanych zostanie 660 kmsieci trakcyjnej, 17 przejazdów kolejowo-drogowych i ponad 130 obiektówinżynieryjnych.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinkuWarszawa – Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” makosztować ok. 2,6 mld zł. Dofinansowanie unijne przekracza 1,95 mld zł. E-20 tolinia kolejowa o znaczeniu międzynarodowym i jeden z najważniejszych szlaków wwojewództwie wielkopolskim.