Koleje Wielkopolskie chcą kupić symulator
Koleje Wielkopolskieogłosiły przetarg na dostawę i montaż nowego symulatora pojazdu trakcyjnego.
Przedmiotem zamówienia jest sprzedaż Zamawiającemusymulatora przeznaczonego do podwyższania kwalifikacji zawodowych orazcyklicznego szkolenia maszynistów, spełniającego wymagania określone wSzczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jestdostarczyć symulator na własny koszt i ryzyko do miejsca wskazanego przezZamawiającego, przeprowadzić czynności wdrożeniowo-instalacyjne, orazszkolenie, a także zapewnić serwis gwarancyjny.
Szacunkowa wartość zamówienia to 1 965 000.00 PLN netto.
W zakres przedmiotuzamówienia wchodzą:
1) techniczny montaż i kompletacja symulatora pojazdukolejowego w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Niniejszy zakres usługbędzie obejmował:
a) opracowanie wytycznych i dokumentacji projektowej, zgód iuzgodnień oraz prac związanych z dostosowaniem (adaptacją i aranżacją)pomieszczenia przeznaczonego do instalacji symulatora;
b) techniczne połączenia poszczególnych elementówsymulatora, w tym: montaż konstrukcji stalowych, montaż i integracja elementówskładowych symulatora, integracja systemów informatycznych;
c) instalacja i wdrożenie w punkcie utrzymania taboru wWągrowcu;
d) usługi gwarancyjne i serwisowe;
e) opracowanie przykładowych scenariuszy szkoleniowych;
2) uruchomienie oraz przeprowadzenie badań i testówfunkcjonowania dostarczonego symulatora w szczególności w zakresie:
a) poprawności przyjętych założeńkonstrukcyjno-funkcjonalnych;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
b) dopuszczenie symulatora do użytkowania wraz z gwarancjąnależytego wykonania.
Wymagania dotyczącebudowy symulatora pojazdu kolejowego
Zamawiający wymaga, aby symulator składał się znastępujących elementów:
1) jednego stanowiska szkoleniowego – wygląd orazwyposażenie wnętrza kabiny maszynisty powinno być odwzorowaniem oryginałuwnętrza rzeczywistego pojazdu trakcyjnego, zapewnić porównywalne (tzn. niegorsze) warunki pracy dla szkolonej osoby, szczególnie pod względem: wymaganychwymiarów gabarytowych, ergonomii, przewietrzania oraz temperatury (wyposażone wklimatyzator). Łączniki panelu szafy elektrycznej niskiego napięcia w kabiniemaszynisty muszą być w pełni zintegrowane z systemem sterowania pojazdu (pełnafunkcjonalność). Panel szafy elektrycznej niskiego napięcia powinien uwzględniaćwszystkie przełączniki znajdujące się w obu kabinach pojazdu;
2) jednego stanowiska instruktora — w formie stanowiskasterującego, służącego do przygotowania, nadzorowania i rejestracji wynikówsesji symulacyjnych dając pełny rzeczywisty podgląd na wszystkie czynnościwykonywane podczas symulacji;
3) stanowiska obserwacyjnego — wyodrębnionego pomieszczeniaużywanego dla celów edukacyjnych, kontrolnych I szkoleniowych wyposażonego wekrany do wyświetlenia obrazu związanego z prowadzoną sesją symulacyjną (obrazuwidzianego przez maszynistę, obrazu z kamery, widoku ekranów na stanowiskuinstruktora, względnie kilku tych obrazów na raz), nagłośnienie umożliwiającenasłuchiwanie wybranych kanałów łączności między osobą szkoloną a instruktorem,a także w system łączności umożliwiający nadzorowanie, prezentowanie ikomentowanie przez instruktora osobom obecnym na stanowisku obserwacyjnymprowadzonego ćwiczenia;
4) oprogramowania symulacyjnego.
Na realizację usługi będzie 12 miesięcy.
Wymagane jest doświadczenie. Wykonawca musi wykazać, żenależycie wykonał, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składaniaofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie conajmniej 2 dostawy (przez dostawę rozumie się realizację zamówienia napodstawie 1 umowy) obejmujące dostawę wraz z montażem co najmniej 1 symulatorakolejowego pojazdu trakcyjnego, o wartości nie mniejszej niż 1 500 000,00 PLNbrutto każda. W wartości tej może się zawierać również wykonanie niezbędnych adaptacyjnychprac budowlanych. Przez montaż należy rozumieć kompletną instalację symulatora,pozwalającą na jego użytkowanie.
Oferty można składać do 23 listopada 2020 roku. Kryteriumwyboru to cena.