TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Koleje Śląskie zmieniają wymagania dotyczące pojazdów, które chcą wydzierżawić
Koleje Śląskie zmieniają wymagania dotyczące pojazdów, które chcą wydzierżawić
inforail
28.10.2014 10:00
Koleje Śląskie zmieniają wymagania dotyczące pojazdów, które chcą wydzierżawić
Koleje Śląskie po raz drugi już wydłużyły termin składania ofert w przetargu na dzierżawę 28 ezt-ów. Pierwotnie przewoźnik określił w zamówieniu datę 14 października 2014 roku, która została przesunięta na 21 października 2014 roku. Teraz wyznaczona została kolejna data –20 listopada br. Przy okazji przewoźnik zmienił też wymagania co do pojazdów. I tak elektryczne zespoły trakcyjne będące przedmiotem zamówienia winny spełniać określone niżej wymagania (nowe wymagania wytłuściliśmy):
1) Ilość miejsc siedzących: min 160;
2) Zasilanie: 3000 V DC;
3) Szerokość toru: 1435 mm;
4) Długość pojazdu: nie większa niż 70 m;
5) System silników trakcyjnych: prądu stałego lub asynchroniczne</strong>;
6) Prędkość konstrukcyjna do 160 km/h;
7) Nacisk na oś: do 14 T;
8) Wyposażone powinny być w ramki, uchwyty umożliwiające zakładanie tablic kierunkowych, relacyjnych spełniających wymogi Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarski Morskiej ws. sposobu prowadzenia rejestru oraz sposobu oznakowania pojazdów kolejowych;
9) Wyposażone powinny być w układ służący do pomiaru zużycia energii elektrycznej spełniający wymagania PKP Energetyka Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie. Układ winien być uruchomiony i umożliwiać rozliczanie energii elektrycznej na podstawie rzeczywistego zużycia;
10) Umożliwiające korzystanie przez zamawiającego z będących jego własnością podestów najazdowych (szyn R-LA) w celu wprowadzania do pojazdów osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich.
Wskazane wyżej parametry techniczne i funkcjonalne stanowią minimalne wymagania zamawiającego jakie musi spełniać dostarczony przez wykonawcę przedmiot zamówienia.
Przypomnijmy, że poprzednio Koleje Śląskie wymagały pojazdów 3 członowych, o długości nie większej niż 66 m, z silnikami szeregowe prądu stałego, masą służbowa max 127 T, prędkością konstrukcyjną do 110 km/h i naciskiem na oś do 11 T. Zmiana tych parametrów jest dość znaczna, czyżby szykowała się jakaś niespodzianka?
Nie zmieniły się natomiast inne postanowienia. I tak szacunkowa wartość bez VAT to 107126400.00 PLN. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 1.000.000,00 zł. Czas trwania zamówienia to 1 stycznia 2015 roku do 31 grudnia 2017 roku. Jedyne kryterium zamówienia stanowi cena.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024