Koleje Śląskie w byłej bazie Przewozów Regionalnych
Umowę dzierżawy byłej bazy śląskiego zakładu PrzewozówRegionalnych w Katowicach podpisały z tą spółką Koleje Śląskie. Samorządowyprzewoźnik chciałby jeszcze w tym roku przenieść tam swoją bazę taborową zmiejscowości Łazy – a docelowo także administrację.
Jak poinformował PAP rzecznik spółki MichałWawrzaszek, podpisanie z Przewozami Regionalnymi umowy dzierżawy bazy przykatowickiej ul. Raciborskiej (z opcją wykupu) jest elementem większegoprojektu, mającego sprzyjać większej efektywności zarządzania taborem orazobniżeniu w dłuższej perspektywie kosztów operacyjnych przewoźnika.
Będzie to możliwe dzięki zlokalizowaniu w jednymmiejscu, w samym centrum regionu, kompleksowego zapleczautrzymaniowo-naprawczego dla całej spółki. Pozwoli to m.in. ograniczyć liczbęprzejazdów technicznych” – zaznaczył Wawrzaszek.
Spółka, która na razie nie podaje wartości zawartej wponiedziałek umowy, pracuje nad szczegółami przedsięwzięcia (chodzi m.in. oniezbędne remonty). Deklaruje, że przeniesienie do Katowic obsługi utrzymaniowo-naprawczejz dotychczasowej bazy w Łazach chciałaby przeprowadzić jeszcze w tym roku.Potem planuje przeniesienie tam administracji – z pomieszczeń na katowickiejul. Wita Stwosza.
Koleje Śląskie należą do samorządu woj. śląskiego.Obecnie na 11 liniach w regionie przewożą ponad 16 mln pasażerów rocznie.Obsługę całości regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich przewoźnikprzejął w grudniu 2012 r., co wywołało chaos na torach i zakończyło się dymisjązarządu spółki oraz marszałka województwa. Jednocześnie z bazy na ul.Raciborskiej praktycznie wyprowadziły się Przewozy Regionalne.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Po pierwszych problemach na przełomie 2012 i 2013 r.Koleje Śląskie najpierw unormowały kursowanie pociągów, a następnie, wobecszybkiego narastania strat, wprowadziły program naprawczy. Pierwszy zysk nettow ujęciu miesięcznym Koleje Śląskie wypracowały w styczniu 2014 r. (na poziomie150 tys. zł; w kolejnych miesiącach zysk kształtował się w granicach 300-900tys. zł).
„