Koleje Śląskie czyli wszystko pod kontrolą…
inforail
06.11.2012 11:10
Koleje Śląskie czyli wszystko pod kontrolą…
Nowy rozkład Kolei Śląskich poznamy w połowie listopada. W najbliższych dwóch tygodniach rozstrzygnie się także prawdopodobnie kwestia taboru, jaki przewoźnik będzie miał do dyspozycji 9 grudnia, a więc w momencie przejęcia przewozów w województwie śląskim od Przewozów Regionalnych. Szczegóły poznamy 16 listopada na wspólnej konferencji prasowej Kolei Śląskich i władz województwa. Wówczas przekazane zostaną także informacje o taryfie przewozowej. Jak donosi PAP w momencie wejścia w życie nowego rozkładu jazdy Koleje Śląskie będą uruchamiały każdego dnia 629 pociągów, w 57 obiegach. Obecnie jest ich 480. Aby obsłużyć tak dużą liczbę połączeń, spółka potrzebuje odpowiedniej liczby pociągów –około 70 jednostek. Obecnie dysponuje około 20 pociągami i jest w trakcie pozyskiwania kolejnych.
Sześć nowych, sześcioczłonowych ezt-ów dostarczy PESA. Kolejny, również sześcioczłonowy ezt, trafi na Śląsk z Nowego Sącza. Dodatkowo z SKM Warszawa przybędą dwa pociągi 14WE. Kolejnych rozstrzygnięć taborowych możemy oczekiwać na dniach. 8 i 12 listopada przewoźnik otwiera oferty na dostawę, w formie najmu, 15 lokomotyw elektrycznych oraz 67 wagonów osobowych. Przypomnimy, że w przeszłości Koleje Śląskie eksploatowały już składy wagonowe, złożone z lokomotyw Lotosu i wagonów CD. Pod koniec listopada rozstrzygnięty ma zostać przetarg na dostawę 36 używanych szt. Pierwsze podejście okazało się nieudane, nie zgłosił się żaden oferent. Tym razem ma być podobno inaczej. Szynobusy będą jedno, dwu i trzyczłonowe. Dzień później, 22 listopada kolejne otwarcie ofert. Tym razem na dostawę jednego nowego autobusu szynowego. 9 grudnia Koleje Śląskie mają dysponować 57 składami podstawowymi oraz ponad 30 rezerwowymi –mówi Marek Woroch, Prezes przewoźnika. Zróżnicowanie taboru ma m.in. umożliwiać jego dostosowywanie do zapotrzebowania pasażerów i warunków na liniach. Znaczna liczba składów spalinowych ma, oprócz zmniejszenia kosztów, poprawić także niezawodność kursowania pociągów zimą, gdy zniszczona na wielu szlakach w regionie trakcja elektryczna ulega częstym uszkodzeniom –informuje Prezes Kolei Śląskich.
Co jeśli ogłoszone przez przewoźnika przetarg nie przyniosą pożądanego efektu? Koleje Śląskie mają plan awaryjny. Lekarstwem na ewentualną sytuację kryzysową będzie pozyskanie składów wagonowych w ramach zamówienia z wolnej ręki. Chodzi o 3 zestawy. Koszty związane z pozyskaniem niezbędnego taboru mają zmieścić się w wartej około 470 mln zł, podpisanej 11 września, trzyletniej umowie na realizację kolejowego transportu publicznego w regionie.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024