Koleje Śląskie będą obierać Impulsy
inforail
25.07.2014 15:22
Koleje Śląskie będą obierać Impulsy
Województwo Śląskie szykuje się do odbiorów sześciu Impulsów 36WE, które w ramach zamówienia Południowej Grupy Zakupowej dostarczy nowosądecki Newag (projekt pn.: Zakup taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich realizowanych przez Województwa: Małopolskie, Podkarpackie, Śląskie i Świętokrzyskie). Samorządowcy rozstrzygnęli właśnie przetarg na wykonanie usługi odbioru tych nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie odbioru technicznego i końcowego sześciu elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 36WE (Impuls), będących przedmiotem dostawy realizowanej dla zamawiającego przez Newag. Wykonanie usługi odbioru pojazdów obejmuje przede wszystkim:
a) zapoznanie się z dokumentami;
b) przeanalizowanie i sprawdzenie ww. dokumentów pod względem ich kompletności i prawidłowości, zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami;
c) sprawdzenie certyfikatów, atestów i świadectw potwierdzających jakość komponentów i materiałów, z których wykonany został pojazd;
d) sprawdzenie aktualnych świadectw lub certyfikatów przyrządów pomiarowych pod względem legalizacji;
e) sprawdzenie zgodności rzeczywistych parametrów i cech konstrukcyjnych, technologicznych i eksploatacyjnych odbieranego pojazdu z wymaganiami dokumentów oraz norm i obowiązujących przepisów;
f) sprawdzenie przebiegu produkcji i jego zgodności z wymaganiami określonymi w Warunkach Technicznych Wykonania i Odbioru (WTWiO) i Dokumentacji Techniczno-Rozruchowej (DTR) oraz sprawdzenie poprawności dokonywanych pomiarów;
g) inspekcję stanu pojazdu wraz z udziałem w jazdach próbnych.
W trakcie odbiorów zgodność pojazdów z Warunkami Technicznymi Wykonania i Odbioru potwierdzą Komisarze Odbiorczy spółki Przewozy Regionalne Sp. z o.o. Odbiory techniczne dokonywane będą w siedzibie producenta pojazdów w Nowym Sączu, a odbiory końcowe w Katowicach.
W przetargu startowało czterech oferentów. Koleje Śląskie za dokonanie odbiorów Impulsów zainkasują 111.810,84 zł. O zamówienie ubiegały się ponadto firmy: TUV Rheinland Polska sp. z o.o., Art-Atelier Krzysztof Sikorski oraz RCC Nova sp. z o.o. Ich oferty zostały jednak odrzucone, stąd też Koleje Śląskie uzyskały 100 punktów. Najkrócej rzecz ujmując wszyscy trzej odrzuceni wykonawcy nie spełnili warunku doświadczenia i wiedzy, wymaganego przez Województwo Śląskie.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024