Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Portugalskie kupują Flirty od Stadlera. Pierwsza umowa

inforail
22.10.2020 10:45

Koleje Portugalskiepodpisały ze Stadlerem umowę na dostawę regionalnych Flirtów (1 668 mm) doobsługi połączeń na Półwyspie Iberyjskim.

Kontrakt o wartości 158 mln euro został podpisany 21października i obejmuje 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych i 12 hybryd, wrazze szkoleniem personelu i czteroletnim utrzymaniem pojazdów.

Modułowa konstrukcja Flirtów umożliwi przestawieniejednostek dwunapędowych na działanie wyłącznie elektryczne lub zastąpieniegeneratorów wysokoprężnych bateriami, w zależności od przyszłych potrzeboperatora.

Trzywagonowe ezt-y zostaną zbudowane z aluminium. Będą miały63,2 m długości, a hybrydy z dodatkowym modułem 74,4 m. Będą mieć 214 miejscsiedzących a łącznie zabiorą na swój pokład 375 pasażerów. Zostaną wyposażone wwi-fi, bezstopniowy dostęp do peronów o różnej wysokości oraz wydzielonąprzestrzenią dla wózków inwalidzkich, wózków dziecięcych i rowerów.

Jednostki będą zaprojektowane do rozwijania maksymalnejprędkości 160 km/h przy zasilaniu elektrycznym lub 140 km/h przy użyciusilników diesla.

Stadler sprzedał do tej pory łącznie ponad 1 900 pojazdów trakcyjnychFlirt w 21 krajach.

Jestem przekonany, żeportugalscy pasażerowie docenią innowacyjny i nowoczesny Flirt, jak to jużrobią miliony ludzi m.in. w Szwajcarii, Niemczech i Holandii – powiedziałdyrektor sprzedaży Ansgar Brockmeyer. Rynek portugalski jest niezwykle ważnydla Stadlera. Cieszymy się, że możemyprzyczynić się do modernizacji portugalskiego przemysłu kolejowego – dodał.

Flirty kursują także w Polsce, w barwach Kolei Śląskich,Kolei Mazowieckich, ŁKA czy PKP Intercity.