Koleje Mazowieckie zmodernizują kolejne 34 ezty

inforail
17.09.2012 10:03

Koleje Mazowieckie wykonają 34 napraw poziomu 5 utrzymania z modernizacją elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. Do remontu zostaną skierowane pociągi o numerach: 1611,1601,1660,1627,1590,1616,1622,1614,1641,1596,1613,1626,1598,1620,1646,1636,1761,1619,1623,1640,1624,1639,1621,1634,1604,1605,1606,1607,1713,1609,1599,1637,1682,1597.  

 

Jeden z eztów zakwalifikowanych do naprawy (foto: K.Wach)

Podczas naprawy poziomu 5 utrzymania, Wykonawca zobowiązuje się do wykonania następujących prac:

a) pełnego demontażu podzespołów i zespołów EZT, zgodnie z „Dokumentacją systemu utrzymania elektrycznego zespołu trakcyjnego typu 5B+6B+5B (oznaczenie serii EN 57)”,

b) pudło należy przygotować do malowania poprzez śrutowanie lub piaskowanie oraz wymianę uszkodzonych elementów, malowanie pudła całego EZT oraz dachu EZT farbą chemoutwardzalną (poliuretanową lub epoksydowo –poliuretanową).

c) wymiany wszystkich osi zestawów kołowych oraz kół bosych,

d) wymiany izolacji termicznej i akustycznej z zastosowaniem masy wygłuszającej,

e) wykonania izolacji termicznej i akustycznej podłogi w przedziałach pasażerskich i w kabinach maszynisty, z zastosowaniem masy wygłuszającej,

f) przeprowadzenia wymiany sworzni i tulei w układzie hamulcowym, na nowe utwardzone metodą azoto-nasiarczania,

g) zastosowania w połączeniach elektrycznych złączek sprężynowych,

h) wykonania przedziału NN w wersji bez drzwi wejściowych, dostęp do urządzeń umieszczonych w przedziale NN od strony przedziału pasażerskiego z zamknięciem nietypowym, zastosowanie zamka na klucz patentowy,

i) demontażu rynienek dachowych –pozostawić rynienki nad drzwiami wyjściowymi do EZT –rynienki muszą sięgać połowie długości pomiędzy krawędzią drzwi wejściowych i okna,

j) przeniesienia zewnętrznych poręczy wejściowych do wnętrza EZT –montaż poręczy na pomostach ma umożliwiać swobodne wejście do pojazdu,

k) likwidację okien w przedziale NN oraz kabinie WC,

l) montażu fabrycznie nowych drzwi wejściowych w systemie odskokowo-przesuwnym z zastosowaniem napędu elektrycznego oraz przekładni planetarnych;

ł) montażu fabrycznie nowych drzwi przejściowych z wagonu do wagonu (międzywagonowych) z napędem elektrycznym;

m) wykonania modernizacji sprzęgów automatycznych Scharfenberga;przywrócenie parametrów konstrukcyjnych:

n) wykonania regeneracji sprzęgów międzywagonowych i przywrócenia parametrów konstrukcyjnych;sprzęgi międzywagonowe winny posiadać bolec i otwór do pozycjonowania, zabezpieczenie przed rozłączeniem się wagonów, nawet w przypadku awarii (pęknięcia) cięgła głównego;sprzęgi międzywagonowe muszą być poddane badaniom wytrzymałościowym na rozciąganie i ściskanie;

o) zlikwidowania (zaspawania) umieszczone w podłodze wagonów silnikowych otworów i klap technologicznych, umożliwiających dotychczasową inspekcję mieszków wentylacyjnych i silników trakcyjnych;

p) zastosowania magistrali CAN lub MVB wyposażony w interfejs umożliwiający podłączenie poszczególnych zespołów, podzespołów i elementów EZT pochodzących od różnych dostawców (system otwarty –dostępny protokół przesyłania sygnałów).

r) wymiany wszystkich zbiorników sprężonego powietrza na fabrycznie nowe;

s) uzgodnienia z PKP Energetyka S. A. schematu podłączenia licznika energii trakcyjnej w pojeździe zgodnie z „Wymaganiami PKP Energetyka S. A. dla urządzeń do pomiaru energii elektrycznej prądu stałego”

t) zamontowania osłon brezentowo-skórzanych na sprzęgach czołowych EZT zabezpieczających części elektryczną i mechaniczną sprzęgu;u) wykonania prób i badań wszystkich urządzeń podlegających dozorowi technicznemu, zgodnie z przepisami Transportowego Dozoru Technicznego (TDT) zapewniających eksploatację ww. urządzeń do następnej naprawy okresowej;

w) wykonania próby szczelności układu pneumatycznego pojazdu na stanowisku z wydrukiem komputerowym;x) zdemontowania i ponownego zamontowania tych samych urządzeń służących do lokalizacji pociągów, złożonych z dwóch terminali, dwóch zasilaczy i czterech anten, w miejscu ich pierwotnego montażu;

y) zdemontowania i ponownego zainstalowania tych samych układów pomiarowych zużycia energii trakcyjnej zainstalowanych w EZT, w miejscu ich pierwotnego montażu z zachowaniem dotychczasowej funkcjonalności;

Podczas naprawy poziomu 5 utrzymania EZT, Wykonawca wykona modernizację taboru, która obejmuje:

a) zainstalowanie fabrycznie nowej przetwornicy statycznej oraz wykorzystanie obecnie zamontowanej przetwornicy statycznej o mniejszej mocy (w pojazdach posiadających już przetwornicę statyczną),

b) zainstalowanie fabrycznie nowej sprężarki z zastosowaniem pełnego systemu osuszania,

c) zainstalowanie fabrycznie nowego wyłącznika szybkiego magneto-wydmuchowego,

d) modernizację hamulca: współpraca pneumatycznego z dynamicznym + hamulec postojowy,

e) zastosowanie falownika umożliwiającego hamowanie dynamiczne i rekuperację energii podczas hamowania,

f) montaż nowego typu stolików i śmietniczek (zespolonych),

g) montaż 5 szt. stojaków na rowery,

h) montażu dwóch pionowych poręczy w przedziale dla podróżnych z większym bagażem ręcznym (tylko w przedziale wyposażonym w stojaki rowerowe), miejsce i kształt pionowej poręczy montowanej w przedziale rowerowym należy uzgodnić z Zamawiającym,

i) zastosowanie asynchronicznych silników trakcyjnych,

j) montaż urządzeń wewnętrznej i zewnętrznej informacji wizualno –akustycznej oraz interkomu,

k) montaż systemu emisji reklam na monitorach LCD,

l) instalację systemu zliczania pasażerów,

ł) zabudowę monitoringu EZT,

m) wykonanie podłogi z wykładziny trudnościeralnej, zastosowanie nowego wystroju ścian z laminatów poliestrowo-szklanych oraz zainstalowanie oświetlenia sufitowego,

n) zainstalowanie foteli wandaloodpornych z zagłówkami ze skóry w przedziałach pasażerskich, o) modernizację wózków,

p) zamontowanie ogrzewania konwekcyjnego –grzejniki elektryczne wyposażone w wentylatory,

r) wykonanie instalacji klimatyzacji przedziałów pasażerskich,

s) modernizację czoła EZT i kabiny maszynisty,

t) zainstalowanie ogrzewanych szyb czołowych w kabinach maszynisty,

u) zamontowanie elektrycznych wycieraczek szyb czołowych kabiny maszynisty ze spryskiwaczami,w) zabudowę przedziału kierownika w pociągu znajdującego się za kabiną maszynisty,

x) montaż nowego typu okien z pakietów klejonych, osadzonych w uszczelce,

y) zastosowanie elektrycznego napędu drzwi przejściowych z wagonu do wagonu,

z) przemieszczenie rur osłonowych przewodów elektrycznych z dachu do wnętrza,

aa) montaż systemu indywidualnego otwierania drzwi z samoczynnym czasowym zamykaniem, ab) zainstalowanie szybkozłącza międzywagonowego (Zamawiający dopuszcza zastosowanie maksymalnie dwóch złączy),

ac) demontaż ścianek przedziałowych, ścianki wykonane z zastosowaniem szyb –rozwiązanie do uzgodnienia z Zamawiającym,

ad) montaż klimatyzacji kabin maszynisty,

ae) zainstalowanie WC w obiegu zamkniętym w wersji dla osób niepełnosprawnych, w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich,

af) zainstalowanie lekkich (pomosty) urządzeń umożliwiających wsiadanie dla osób na wózkach inwalidzkich,

ag) zainstalowanie elektronicznego szybkościomierza rejestrującego,

ah) zastosowanie baterii o zwiększonej pojemności,

ai) malowanie EZT lakierem bezbarwnym (tzw. powłoka antygraffiti),

aj) montaż pantografów połówkowych z nakładkami grafitowymi,

ak) montaż urządzeń elektronicznego rozkładu jazdy (KWR, SEPE),

al) wkomponowanie w kabinie maszynisty istniejących urządzeń GPS produkcji firmy Elte. Elektryczne zespoły trakcyjne będą przekazywane do naprawy w oparciu o prognostyczny plan napraw, zgodnie z kwartalnymi harmonogramami przekazywanymi przez Zamawiającego nie później niż 21 dni przed rozpoczęciem każdego kwartału, dla którego przewidziane są naprawy EZT. Oferty na wykonanie prac można składać do 22 października 2012 roku. Decyduje cena.