Koleje Mazowieckie zmodernizują EW60
Koleje Mazowieckie chcą wykonać modernizcację dwóch ezt-ów EW60, przy okazji wykonywania napraw poziomu 4 utrzymania. W zakres naprawy poziomu 4 utrzymania wchodzi zespół czynności niezbędnych do uzyskania stanu technicznego i parametrów technicznych określonych w przepisach i warunkach technicznych odbioru dla danej serii EZT i rodzaju naprawy. Zakres tej naprawy podzielono na:
1) stały zakres naprawy, tj. prace wykonywane zawsze podczas każdej naprawy, zgodnie z postanowieniami „Dokumentacji technologicznej systemu utrzymania elektrycznego zespołu trakcyjnego typu 6WEb (oznaczenie PKP –EW60). Do stałego zakresu naprawy nie zalicza się modernizacji wymienionych w załączniku nr 4 do SIWZ,2) uzupełnienie braków wraz z pracami wykraczającymi poza stały zakres naprawy poziomu 4 utrzymania (zwane pracami dodatkowymi), czyli prace konieczne do wykonania w czasie naprawy dla uzyskania stanu technicznego określonego w przepisach i warunkach technicznego odbioru, lecz nie występujące w każdej naprawie, na które Zamawiający zamierza przeznaczyć dla jednego EZT kwotę w wysokości 5 000,00 PLN netto. Koleje Mazowieckie wymagają wykonania następujących prac:
1) malowanie pudła całego EZT oraz dachu EZT farbą chemoutwardzalną (poliuretanową),
2) wykonanie powłok lakierniczych „antygraffiti”na pudłach EZT,
3) wymianę uszkodzonych płyt i elementów unilamowych lub wykonanych z TWS którymi są wyłożone wewnętrzne ściany elektrycznych zespołów trakcyjnych –z zachowaniem ich wzoru i kolorystyki,
4) zamontowanie w każdym wagonie EZT, jednolitego rodzaju listew maskujących połączenia płyt, którymi wyłożone są ściany przedziałów pasażerskich (np. stalowe lub z tworzyw sztucznych),
5) wymianę wyłącznie uszkodzonej tapicerki foteli pasażerskich na nową oraz pranie tapicerki nieuszkodzonej,
6) wymianę aluminiowych lub pourywanych uchwytów drzwi na stalowe,
7) wymianę wszystkich porysowanych szyb na nowe,
8) wymianę zużytych sworzni i tulei w układzie hamulcowym, na nowe utwardzone metodą azoto-nasiarczania,
9) wymianę uszczelek na nowe we wszystkich elementach, zespołach i podzespołach,
10) zamontowanie nowego typu drzwi wejściowych do kabiny maszynisty –zgodnych z rozwiązaniem zastosowanym w EZT serii EN57AKM po modernizacji w latach 2010-2011,
11) wymianę główki i przewodów powietrznych,
12) wymianę rolet przeciwsłonecznych, w oknach czołowych i bocznych kabin maszynisty na nowe,
13) przeniesienie nagrzewnic przedziałów pasażerskich na wagonie S z dachu na podwozie,
14) likwidację wszystkich klap inspekcyjnych silników na wagonie S,
15) usunięcie wszystkich kluczy konduktorskich,
16) przygotowanie dwóch miejsc dla osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, na wagonie z pochylniami,
17) demontaż dotychczasowych pochylni najazdowych, a w przedsionku sąsiadującym z WC zainstalowanie dwóch nowych pochylni dla niepełnosprawnych po obu stronach EZT,
18) demontaż i ponowny montaż tych samych urządzeń służących do lokalizacji pociągów, złożonych z dwóch terminali, dwóch zasilaczy i czterech anten, w miejscu ich pierwotnego montażu,
19) demontaż i ponowna instalacja tych samych układów pomiarowych zużycia energii trakcyjnej zainstalowanych w EZT, w miejscu ich pierwotnego montażu z zachowaniem dotychczasowej funkcjonalności,
20) demontaż rynienek dachowych –pozostawić rynienki nad drzwiami wyjściowymi do EZT –rynienki muszą sięgać połowie długości pomiędzy krawędzią drzwi wejściowych i okna,
21) wymianę sprężyn zamontowanych w zderzakach międzywagonowych na wkłady elastomerowe.
Dalsze wymagania co do modernizacji EW60 można znaleźć na stronie Kolei Mazowieckich – www.mazowieckie.com.pl. Oferty na wykonanie prac można składać do 19 marca 2013 roku. Decyduje cena