Koleje Mazowieckie zapowiadają wyprzedaż ezt-ów
Koleje Mazowieckiepoinformowały o zamiarze sprzedaży ezt-ów. W komunikacie przewoźnik nie podajeo jakie jednostki chodzi, najprawdopodobniej będą to składy EN57.
Jeszcze w tym roku na sprzedaż ma zostać wystawionych 15eztów. W przyszłym roku zaplanowano pozbycie się kolejnych 10 pociągów, w roku2019 następnych 14. Łączenie zatem w ciągu trzech lat przewoźnik pozbędzie się 39 składów. Mają one zostać zastąpione pociągami nowymi. Z informacji Kolei Mazowieckichwynika bowiem, że spółki zakłada odchodzenie od modernizacji na rzecz zakupuwyłącznie nowego taboru, a także stopniowe wycofywanie z eksploatacji starszychpojazdów, co będzie miało zdecydowany wpływ na poprawę komfortu podróży.
Przewoźnik zaplanował zaplanował następujące inwestycjetaborowe:
– do 2018 r. – 6 nowych pięcioczłonowych elektrycznychzespołów trakcyjnych, które przewidziano do obsługi relacji Warszawa ? Działdowo,
– do 2019 r. zakup 10 nowych dwuczłonowych ezt,przewidzianych do obsługi relacji: Radom ?Dęblin, Radom ? Skarżysko-Kamienna, Radom ? Drzewica, Radom – Warka,zadanie to wiąże się z budową punktu utrzymania pojazdów kolejowych w Radomiu,
– w latach 2019 – 2022 zakup 55 sztuk pięcioczłonowychezt przewidzianych do obsługi relacjileżących w Warszawskim Obszarze Funkcjonalnym (Warszawa i 39 ościennych gmin),tj.:
a) Warszawa – Tłuszcz – 16 ezt (2019),
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
b) Góra Kalwaria ? Czachówek – Warszawa – Modlin – 15ezt(2020),
c) Sochaczew – Warszawa – Celestynów – 12 ezt (2021),
d) Skierniewice – Warszawa ? Mińsk Mazowiecki – 12 ezt(2022).
Przewoźnik poinformował też, że obecnie trwa realizacjaostatniej fazy modernizacji starszych pojazdów – do standardu EN57AL. Obecniejest ich 51, a docelowo będzie 68. Zakończenie planowane jest w maju. Pracewykonywane są przez ZNTK Mińsk Mazowiecki.
„