Koleje Mazowieckie z nowoczesną myjnią w Tłuszczu

inforail
04.08.2015 08:27

Nowoczesna myjnia taboru w Tłuszczu została już odebranaprzez Koleje Mazowieckie. Obiekt jest w pełni wyposażony i trwają w nim próbytechnologiczne. 30 lipca przyglądał im się Czesław Sulima, członek zarządu,dyrektor eksploatacyjny spółki.

Zalety myjni zaprezentowali: Henryk Kawęcki, dyrektorOddziału Usług Utrzymania, Dariusz Mściwujewski, dyrektor projektu IDS-BUD,Andrzej Szymaniak, projektant obiektu oraz Włodzimierz Bednarski, kierownikbudowy IDS-BUD.

-Od mojej ostatniej wizyty bardzo dużo się zmieniło. Jestemzadowolony z postępu prac ? inwestycja jest realizowana solidnie i terminowo.Wszystko jest już właściwie gotowe, budynek został odebrany. Teraz będziemyprzeprowadzać próbne mycia różnego rodzaju taboru i szkolić pracowników ? mówiCzesław Sulima.

Budynek myjni może pomieścić nie tylko skład czteroczłonowy,ale także pięcioczłonowy. Możliwe jest również mycie dłuższych składów z ichprzesuwaniem. Szczotki zamontowane na panelu myjącym dostosowują się do rodzajumytego taboru: wysuwają się i zmieniają kąt nachylenia w zależności od kształtumytego pojazdu. Aby skutecznie umyć przestrzenie na dachu, zostały zamontowanespecjalne, elektrycznie wysuwane podesty.

– Oprócz hali, naktórej będą myte składy, budynek posiada także pomieszczenia socjalne dlapracowników. Są nowoczesne toalety, prysznice, szatnie, a także stołówka. Mamytakże pomieszczenia techniczne, jak np. przepompownię wody, kotłownię, czystację uzdatniania wody. Cały obiekt jest monitorowany ? opowiada HenrykKawęcki.

Myjnia jest budynkiem zupełnie niezależnym od miejskiegowodociągu oraz kanalizacji. Woda pozyskiwana jest z własnej studni orazdeszczówki dachowej, natomiast ścieki są wstępnie oczyszczane we własnejoczyszczalni. Energia jest uzyskiwana m.in. z lamp solarnych zamontowanych nadachu budynku. Ponadto myjnia ma nowoczesna kotłownię. Od marca do październikawoda jest podgrzewana tylko przez lampy solarne i nie ma potrzeby załączaniakotła.

– Woda, zanimzostanie użyta do mycia pociągów, przechodzi jeszcze kilka etapów uzdatniania wsamej myjni. Jest m.in. proces demineralizacji, który pozwala na mycie taborubez pozostawania zacieków na pudle ? mówi Andrzej Szymaniak, projektantobiektu.

Otwarcie obiektu znacznie ułatwi proces mycia taboru.