Koleje Mazowieckie ponownie wystawiły na sprzedaż 16 ezt-ów
Koleje Mazowieckie ponownie ogłosiły przetarg na sprzedaż wycofanych z eksploatacji 16 pojazdów serii EZT EN57.
CO NA ZŁOM?
Na złom mają trafić następujące jednostki:
EN57-1908
EN57-1715
EN57-1810
EN57-1923
EN57-1929
EN57-1906
EN57-1909
EN57-1912
EN57-1918
EN57-1318
EN57-1917
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
EN57-1925
EN57-1928
EN57-1911
EN57-1915
EN57-1916
Wszystkie pojazdy stacjonują w Tłuszczu lub w Sochaczewie.
Oferty można składać do 29 października 2021 roku. W II etapie odbędzie się licytacja. Wybór oferty dokonuje się wg ceny asortymentu, nie całościowo. Zamawiający udzieli 5% rabatu firmie, która zaoferuje odbiór pojazdów w całości.
Wszystkie pojazdy trzeba będzie odebrać do 20 grudnia 2021 roku.
P5 NIE BĘDZIE
Koleje Mazowieckie już jakiś czas temu zapowiedziały wycofanie z ruchu kolejnych składów EN57. To efekt zakupu nowych Flirtów. Dalsza eksploatacja EN57 oznaczałaby konieczność wykonania napraw P5. A to dla przewoźnika jest nieopłacalne.
Jak informowała nas jakiś czas temu rzeczniczka prasowa Kolei Mazowieckich Donata Nowakowska Spółka zrezygnowała z dalszego wykonywania tych napraw m.in. dlatego, że brak jest programów pomocowych z UE na dofinansowanie tego typu projektów. Ponadto obecnie koszt naprawy głównej jest niewspółmiernie wysoki w porównaniu do osiągniętych efektów końcowych. Parametry techniczne pojazdów po naprawie P5 są znacznie niższe niż nowych ezt, ponadto nie spełniają wymogów TSI, maksymalna prędkość to tylko 120km/h. Stąd też m.in. decyzja o zakupie nowoczesnych pojazdów i stopniowym wycofywaniu z ruchu ezt EN57.
Koleje Mazowieckie planują wycofanie z ruchu niezmodernizowanych EN57 do 2026 roku.