Koleje Mazowieckie ponownie wystawiły na sprzedaż 16 ezt-ów

inforail
15.10.2021 17:45
Koleje Mazowieckie ponownie ogłosiły przetarg na sprzedaż wycofanych z eksploatacji 16 pojazdów serii EZT EN57.

CO NA ZŁOM?

Na złom mają trafić następujące jednostki:

EN57-1908

EN57-1715

EN57-1810

EN57-1923

EN57-1929

EN57-1906

EN57-1909

EN57-1912

EN57-1918

EN57-1318

EN57-1917

EN57-1925

EN57-1928

EN57-1911

EN57-1915

EN57-1916

Wszystkie pojazdy stacjonują w Tłuszczu lub w Sochaczewie.

Oferty można składać do 29 października 2021 roku. W II etapie odbędzie się licytacja. Wybór oferty dokonuje się wg ceny asortymentu, nie całościowo. Zamawiający udzieli 5% rabatu firmie, która zaoferuje odbiór pojazdów w całości.

Wszystkie pojazdy trzeba będzie odebrać do 20 grudnia 2021 roku.

P5 NIE BĘDZIE

Koleje Mazowieckie już jakiś czas temu zapowiedziały wycofanie z ruchu kolejnych składów EN57. To efekt zakupu nowych Flirtów. Dalsza eksploatacja EN57 oznaczałaby konieczność wykonania napraw P5. A to dla przewoźnika jest nieopłacalne.

Jak informowała nas jakiś czas temu rzeczniczka prasowa Kolei Mazowieckich Donata Nowakowska Spółka zrezygnowała z dalszego wykonywania tych napraw m.in. dlatego, że brak jest programów pomocowych z UE na dofinansowanie tego typu projektów. Ponadto obecnie koszt naprawy głównej jest niewspółmiernie wysoki w porównaniu do  osiągniętych efektów końcowych. Parametry techniczne pojazdów po naprawie P5 są znacznie niższe niż nowych ezt, ponadto nie spełniają wymogów TSI, maksymalna prędkość to tylko 120km/h. Stąd też m.in. decyzja o zakupie nowoczesnych pojazdów i stopniowym wycofywaniu z ruchu ezt EN57.

Koleje Mazowieckie planują wycofanie z ruchu niezmodernizowanych EN57 do 2026 roku.