Koleje Mazowieckie ponowiły przetarg na P4 EN57AKM
Koleje Mazowieckie ponownie ogłosiły przetarg na wykonanie naprawy w poziomie utrzymania P4 33 ezt serii EN57 zmodernizowanych do standardu EN57KM.
Przetarg dotyczy także prac wykraczających poza stały zakres naprawy w poziomie utrzymania P4 oraz uzupełnienie braków.
O zamówieniu
Zamawiający wymaga, aby wykonawca i podwykonawca (w przypadku powierzenia przez Wykonawcę części zamówienia podwykonawcy) realizowali zamówienie pracownikami zatrudnionymi na podstawie umowy o pracę, a także aby przedmiot zamówienia był świadczony przez wykonawcę, który posiada wdrożony system zarządzania jakością w oparciu o standard IRIS (ISO/TS 22163) w zakresie utrzymania pojazdów kolejowych.
W przypadku wystąpienia konieczności wykonania prac spawalniczych Zamawiający wymaga, aby przed ich wykonaniem Wykonawca przedstawił certyfikat oraz wykaz wykwalifikowanego personelu umożliwiającego wykonanie spawania zgodnie z normą PN-EN 15085:2.
Zamawiający wymaga na każdy cały EZT po naprawie w poziomie utrzymania P4 udzielenia gwarancji jakości na okres 24 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu komisyjnego odbioru danego elektrycznego zespołu trakcyjnego oraz zrealizowania zamówienia w terminie do dnia 31 grudnia 2023 r.
Wykonanie naprawy w poziomie utrzymania P4 każdego elektrycznego zespołu trakcyjnego, musi nastąpić w terminie nie dłuższym niż 55 dni kalendarzowych, licząc od dnia przekazania elektrycznego zespołu trakcyjnego do naprawy.
Oferty
Oferty w przetargu można składać do 7 lutego 2022 roku. Będą oceniane według kryteriów:
Termin wykonania naprawy P4 każdego elektrycznego zespołu trakcyjnego - Waga: 10
Cena - Waga: 90.
Od wykonawców wymagane jest doświadczenie. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał należycie co najmniej jedną usługę obejmującą swoim zakresem wykonanie czynności przeglądowych zgodnie z trzecim, czwartym lub piątym poziomem utrzymania co najmniej pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych z napędem asynchronicznym oraz prędkością eksploatacyjną co najmniej 120 km/h, o łącznej wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł netto.
Wykonawca musi wykazać także, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadającymi następujące kwalifikacje zawodowe, uprawnienia i doświadczenie:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do wykonywania pomiarów zestawów kołowych,
- co najmniej trzema osobami posiadającymi uprawnienia do przeglądów SHP i CA,
- co najmniej trzema osobami posiadającymi uprawnienia SEP E i D.
Unieważnienie
Koleje Mazowieckie unieważniły poprzedni przetarg na wykonanie napraw w poziomie utrzymania P4 33 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57AKM.
Było za drogo.
OFERTY
Oferty w przetargu złożyli:
1) Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A. z ceną 55 420 200,00 zł netto, 68 166 846,00 zł brutto. Wykonawca zobowiązał się wykonać naprawę w poziomie utrzymania P4 wraz z modyfikacją każdego ezt w terminie nie dłuższym niż 45 dni kalendarzowych, licząc od dnia przekazania ezt do naprawy; oferta została oceniona na 87,0204 pkt, w tym za cenę 57,0204 pkt, a za termin wykonania naprawy 30,0000 pkt;
2) Konsorcjum Serwis Pojazdów Szynowych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka Komandytowa oraz PUBLIC TRANSPORT SERVICE z ceną 45 144 000,00 zł netto, 55 527 120,00 zł brutto. Wykonawca zobowiązał się wykonać naprawę w poziomie utrzymania P4 wraz z modyfikacją każdego ezt, w terminie nie dłuższym niż 49 dni kalendarzowych, licząc od dnia przekazania ezt do naprawy; oferta została oceniona na 83,0000 pkt, w tym za cenę 70,0000 pkt, a za termin wykonania naprawy 13,0000 pkt.
Zamawiający na ten cel chciał przeznaczyć 49 750 800,00 zł netto, 61 193 484,00 zł brutto. Jako najkorzystniejsza wybrana została oferta ZNTK Mińsk Mazowiecki, która jednak była za droga. Koleje Mazowieckie unieważniły przetarg, informując, iż cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, i nie może zwiększyć tej kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.