Koleje Mazowieckie planują kolejne zakupy taboru
inforail
27.08.2013 10:06
Koleje Mazowieckie planują kolejne zakupy taboru
Miesiąc temu Kolej Mazowieckie ogłosiły przetarg na zakup dwudziestu dwóch wagonów piętrowych, z czego dwa mają być sterownicze, oraz dwóch lokomotyw do prowadzenia zestawów push&pull. Jak się okazuje to nie koniec zakupów. Przewoźnik w najbliższym czasie planuje ogłoszenie kolejnych przetargów i to jak się okazuje na całkiem sporą skalę. I tak nadal będzie trwała wymiana taboru spalinowego. Docelowo zapewne z ruchu wycofane zostaną wszystkie poniemieckie jednostki VT627 i VT628, które zastąpią nowoczesne składy. Już dziś Koleje Mazowieckie mają cztery sztuki SA135, kolejny pojazd –222M ma zostać dostarczony jeszcze w tym roku. W planach jest zakup następnych dwóch, które mają pojawić się w przyszłym roku. Do wymiany jest jeszcze 11 starszych pociągów spalinowych. Nieco trudniejsza, czy wręcz niewykonalna w najbliższym czasie, może okazać się całkowita wymiana ezt-ów serii EN57. Takich niezmodernizowanych jednostek przewoźnik ma jeszcze sporo, bo około 130. Trzeba jednak zaznaczyć, że cały czas trwają remonty składów i to z coraz większym zakresem robót. Ostatnie jednostki są doposażone m.in. w klimatyzację przedziału pasażerskiego, standardem jest asynchroniczny silnik i nowe hamulce. Po zakończeniu realizowanego właśnie projektu na modernizację 34 jednostek, takich pociągów, po gruntownym liftingu, ma być około siedemdziesięciu. Co do zakupów, to Koleje Mazowieckie mają w planach ogłoszenie przetargu na dostawę dwunastu, a następnie dwudziestu czterech pięcioczłonowych ezt-ów. Ich dostawy mają być realizowane od 2015 roku. Ale to jeszcze nie koniec. Przewoźnik rozważa także zakup dwuczłonowych składów elektrycznych. Ma być ich dziesięć, dostawy również w 2015 roku. Łącznie zatem planuje się zakup, w ciągu w zasadzie trzech najbliższych lat, ponad siedemdziesięciu składów. To rzeczywiście wynik bardzo przyzwoity, jak na polskie warunki rzecz jasna, i żadna inna firma nie może się z równać z Kolejami Mazowieckimi.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024