Koleje Mazowieckie o remoncie trasy do Skierniewic

inforail
24.08.2010 16:12

Prezentujemy oświadczenie Prezesa Kolei Mazowieckich – Artura Radwana odnośnie remontu torów na trasie Warszawa – Skierniewice: Jeżeli doniesienia prasowe się sprawdzą, pasażerów Kolei Mazowieckich przez dwa miesiące, od 20 września do 19 listopada, czekają ogromne utrudnienia w codziennej podróży do szkoły, czy pracy. Jest to tym bardziej niepokojące, że po raz kolejny nie otrzymaliśmy od zarządcy infrastruktury, PKP PLK S.A., oficjalnej informacji na temat zmian w ruchu jazdy pociągów spowodowanych pracami remontowymi, pomimo, że informacje na ten temat zostały wczoraj podane do publicznej wiadomości.
Jako Prezes Zarządu Kolei Mazowieckich, spółki, będącej przewoźnikiem, z usług którego średnio w ciągu doby korzysta 150 tys. podróżnych, jestem tym faktem głęboko zaniepokojony. Popieram konieczność przeprowadzenia remontu tunelu, ale moje wątpliwości budzi termin rozpoczęcia i zakończenia prac.
We wrześniu i październiku z naszych usług, oprócz osób codziennie podróżujących do pracy, korzystają również uczniowie i studenci. Zakończenie remontu po dwóch miesiącach –o ile nie powtórzy się scenariusz remontu tunelu średnicowego, którego termin zakończenia był kilkakrotnie przekładany w czasie –nie jest równoznaczne z zakończeniem utrudnień, bowiem rozpocznie się kolejny etap modernizacji linii Warszawa –Skierniewice. W tej sytuacji, planowane przez PKP PLK S.A., uruchomienie komunikacji zastępczej, w kontekście sytuacji na drogach dojazdowych do Warszawy w godzinach szczytu – w tym przypadku dla dojeżdżających Al. Jerozolimskimi, czy skrócenie obiegów SKM do stacji Warszawa Zachodnia, nie rozwiąże problemów tak dużych potoków podróżnych.
Pragnę podkreślić i zwrócić uwagę, że z usług przewozowych Kolei Mazowieckich na tej linii, w skali miesiąca, korzysta ok. 1 –1,2 mln osób (w tym osoby podróżujące na podstawie Warszawskiej Karty Miejskiej).
Przedstawiciel zarządcy infrastruktury publicznie się wypowiada, że skutki remontu odczują pasażerowie. Pytani o remont podróżni mówią, że nie wyobrażają sobie podróży pociągiem w czasie jego trwania. My, jako przewoźnik, otwarcie informujemy, że jesteśmy zaniepokojeni tą sytuacją, gdyż adresatem skarg podróżnych będzie Spółka Koleje Mazowieckie, z którą zarówno termin remontu jak i związane z tym utrudnienia nie zostały uzgodnione i na które de facto nie mamy żadnego wpływu.
W związku z powyższym, za pośrednictwem opinii publicznej, zwracam się z apelem do zarządcy infrastruktury – PKP PLK S.A. o terminowe zrealizowanie prac remontowych oraz o taką konstrukcję rozkładu jazdy pociągów, by utrudnienia dla naszych Klientów były jak najmniej uciążliwe.
Za utrudnienia, niezależne od przewoźnika, w imieniu Zarządu Spółki, naszych podróżnych serdecznie przepraszam.
Artur Radwan
Prezes Zarządu