Koleje Mazowieckie nie kupią nowych ezt-ów dla regionu radomskiego?
Region radomski nie będzie miał nowych składów – wynika z odpowiedzi na interpelację radnego Wojciecha Zabłockiego.
Pierwotnie wskazywano, że 10 nowych dwuczłonowych ezt-ów miało trafić na trasy Radom – Dęblin, Radom – Drzewica, Radom – Skarżysko-Kamienna, Radom – Warka.
Nie ma środków przez covid-19
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego stoi na stanowisku, iż ze względu na obecną sytuację społeczno - gospodarczą związaną z epidemią Covid-19, przewidywanymi spadkami dochodów w budżecie województwa mazowieckiego, nie ma w tej chwili możliwości wyasygnowania dodatkowych środków na zakup taboru. Na chwilę obecną Spółka Koleje Mazowieckie zrezygnowała (nie podpisała umowy wykonawczej ze Stadlerem) z tej inwestycji. Przewidywany koszt zakupu 10 ezt-ów wymaga finansowania ze środków własnych w wysokości ok. 116 mln zł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W odpowiedzi na interpelację podano, że w ramach projektu „Krajowy Program Odbudowy” Spółka Koleje Mazowieckie złożyła fiszki na zakup taboru, w tym zakup 10 dwuczłonowych EZT do obsługi subregionu radomskiego. Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego nie odpowiedział na nasze zapytanie, dotyczące projektów kolejowych, złożonych do KPO. Nie wiadomo zatem czy to jedyny projekt Kolei Mazowieckich.
Umowa ramowa zawarta przez Koleje Mazowieckie ze Stadlerem w dniu 17 stycznia 2018 r. nie określa terminów zawarcia umów wykonawczych. Została zawarta na okres 8 lat i w tym okresie wykonawca i zamawiający mogą zawierać umowy wykonawcze – podano w odpowiedzi na interpelację.