Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Mazowieckie: Naszym priorytetem jest ciągłe podnoszenie standardu oferowanych usług

inforail
25.02.2014 12:02

–Rok 2014 rozpoczęliśmy od rozstrzygnięcia przetargów na jedne z największych inwestycji taborowych spółki. Do końca przyszłego roku blisko ¼taboru przejdzie gruntowną modernizację, a park taborowy spółki powiększy się o dwie nowe lokomotywy oraz 22 piętrowe wagony –powiedział Czesław Sulima, członek Zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich. –Naszym priorytetem jest ciągłe podnoszenie standardu oferowanych usług, a inwestycje taborowe są w tym zakresie niezwykle ważne. Dostawa nowych „piętrusów”oraz lokomotyw jest kolejnym krokiem do umocnienia naszej pozycji lidera na rynku pasażerskiego transportu kolejowego w Polsce. Wierzę, że podróżni docenią starania Kolei Mazowieckich o wyższy poziom przewozów –dodaje Sulima.

Zmodernizowany skład EN57 Kolei Mazowieckich. Będą kolejne
Przypomnijmy, że Koleje Mazowieckie w ubiegły piątek rozstrzygnęły dwa przetargi „taborowe”. Przewoźnik wyłonił dostawcę 22 wagonów piętrowych i dwóch lokomotyw do obsługi pociągów uruchamianych w systemie „push-pull”oraz wykonawcę napraw i modernizacji 72 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. W przypadku pierwszego z przetargów spośród dwóch firm, które stanęły do przetargu –PESY Bydgoszcz S.A. oraz NEWAGU S.A. –wybrano ofertę PESY. Spółka zaproponowała cenę 61 700 000,46 euro brutto (50 162 600,00 euro netto). Pierwszy z pojazdów powinien dołączyć do parku taborowego Kolei Mazowieckich nie wcześniej niż 15 stycznia 2015 roku, a ostatni –w sierpniu 2015 roku. PESA zadeklarowała czteroletnią gwarancję na pojazdy.
W przetargu na naprawę i modernizację 72 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 spośród złożonych ofert –od NEWAGU S.A. i od Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”SA –została wybrana oferta ZNTK „Mińsk Mazowiecki”S.A. Zamówienie obejmowało 45 napraw elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 w poziomie utrzymania P4 oraz 27 napraw ezt serii EN57 w poziomie utrzymania P5 wraz z modernizacją wszystkich pojazdów. Realizacja inwestycji w przypadku modernizacji 27 ezt potrwa do końca listopada 2015 roku, pozostałe jednostki mają zostać oddane do eksploatacji najdalej do końca grudnia 2015 roku. Koszt napraw i modernizacji składów wyniesie ponad 253 mln zł brutto.
A to nie koniec inwestycji taborowych Kolei Mazowieckich. Przewoźnik ma w planach zakup kolejnych nowych jednostek, zarówno spalinowych, jak i elektrycznych. Szerzej o inwestycjach mazowieckiej spółki pisaliśmy tutaj.