TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Koleje Mazowieckie: Naszym priorytetem jest ciągłe podnoszenie standardu oferowanych usług
Koleje Mazowieckie: Naszym priorytetem jest ciągłe podnoszenie standardu oferowanych usług
inforail
25.02.2014 12:02
Koleje Mazowieckie: Naszym priorytetem jest ciągłe podnoszenie standardu oferowanych usług
–Rok 2014 rozpoczęliśmy od rozstrzygnięcia przetargów na jedne z największych inwestycji taborowych spółki. Do końca przyszłego roku blisko ¼taboru przejdzie gruntowną modernizację, a park taborowy spółki powiększy się o dwie nowe lokomotywy oraz 22 piętrowe wagony –powiedział Czesław Sulima, członek Zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich. –Naszym priorytetem jest ciągłe podnoszenie standardu oferowanych usług, a inwestycje taborowe są w tym zakresie niezwykle ważne. Dostawa nowych „piętrusów”oraz lokomotyw jest kolejnym krokiem do umocnienia naszej pozycji lidera na rynku pasażerskiego transportu kolejowego w Polsce. Wierzę, że podróżni docenią starania Kolei Mazowieckich o wyższy poziom przewozów –dodaje Sulima.
Przypomnijmy, że Koleje Mazowieckie w ubiegły piątek rozstrzygnęły dwa przetargi „taborowe”. Przewoźnik wyłonił dostawcę 22 wagonów piętrowych i dwóch lokomotyw do obsługi pociągów uruchamianych w systemie „push-pull”oraz wykonawcę napraw i modernizacji 72 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. W przypadku pierwszego z przetargów spośród dwóch firm, które stanęły do przetargu –PESY Bydgoszcz S.A. oraz NEWAGU S.A. –wybrano ofertę PESY. Spółka zaproponowała cenę 61 700 000,46 euro brutto (50 162 600,00 euro netto). Pierwszy z pojazdów powinien dołączyć do parku taborowego Kolei Mazowieckich nie wcześniej niż 15 stycznia 2015 roku, a ostatni –w sierpniu 2015 roku. PESA zadeklarowała czteroletnią gwarancję na pojazdy.
W przetargu na naprawę i modernizację 72 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 spośród złożonych ofert –od NEWAGU S.A. i od Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”SA –została wybrana oferta ZNTK „Mińsk Mazowiecki”S.A. Zamówienie obejmowało 45 napraw elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 w poziomie utrzymania P4 oraz 27 napraw ezt serii EN57 w poziomie utrzymania P5 wraz z modernizacją wszystkich pojazdów. Realizacja inwestycji w przypadku modernizacji 27 ezt potrwa do końca listopada 2015 roku, pozostałe jednostki mają zostać oddane do eksploatacji najdalej do końca grudnia 2015 roku. Koszt napraw i modernizacji składów wyniesie ponad 253 mln zł brutto.
A to nie koniec inwestycji taborowych Kolei Mazowieckich. Przewoźnik ma w planach zakup kolejnych nowych jednostek, zarówno spalinowych, jak i elektrycznych. Szerzej o inwestycjach mazowieckiej spółki pisaliśmy tutaj.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024