Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Mazowieckie kupują dwa kolejne szynobusy

inforail
15.04.2015 07:52

Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na zakup kolejnych autobusów szynowych. Tym razem przedmiotem zamówienia jest dostawa jednego fabrycznie nowego (wyprodukowanego w 2015 r.) dwuczłonowego spalinowego autobusu szynowego i jednego fabrycznie nowego (wyprodukowanego w 2015 r.) jednoczłonowego spalinowego autobusu szynowego, przeznaczonych do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich w ruchu regionalnym (głównie na terenie województwa mazowieckiego), serwisowanie pojazdów w zakresie poziomu P2 i P3 przez okres dwóch lat licząc od daty odbioru każdego z pojazdów oddzielnie oraz przeszkolenie pracowników Kolei Mazowieckich.

Zamówienie zostało podzielone na 2 zadania:zadanie nr 1 obejmuje dostawę jednego dwuczłonowego spalinowego autobusu szynowego wraz z usługą serwisowania w zakresie poziomu P2 i P3 przez okres dwóch lat licząc od daty odbioru pojazdu oraz przeszkolenie pracowników,zadanie nr 2 obejmuje dostawę jednego jednoczłonowego spalinowego autobusu szynowego wraz z usługą serwisowania w zakresie poziomu P2 i P3 przez okres dwóch lat licząc od daty odbioru pojazdu oraz przeszkolenie pracowników.

Zamawiający określił wymagania dotyczące Współczynnika gotowości technicznej (utrzymanie) oraz Współczynnika niezawodności:

1) Współczynnik gotowości technicznej (utrzymanie) dla każdego pojazdu nie niższy niż 0,92Wu ?0,922) Współczynnik niezawodności dla każdego pojazdu nie niższy niż 0,95Wn ?0,95.

Ponadto zamawiający  wymaga w zakresie zadania nr 1 i 2, aby wykonawca udzielił co najmniej 36 miesięcznej gwarancji jakości na bezawaryjną pracę pojazdu, licząc od daty odbioru pojazdu, a także  aby odbiór spalinowego autobusu szynowego będącego przedmiotem dostawy nastąpił w terminie do 30.11.2015, serwisowanie pojazdu w zakresie poziomu P2 i P3 było realizowane przez okres dwóch lat licząc od daty odbioru pojazdu, a szkolenie wyznaczonych pracowników Użytkownika było przeprowadzone w terminie do 14 dni od dnia dostawy pojazdu.

Oferty można składać w odniesieniu do jednej lub więcej części, do 21 maja 2015 roku. Wybrana zostanie oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów: 

1. Cena ofertowa – Co. 80%

2. Wskaźnik niezawodności – Wn. 10%

3. Okres gwarancji – Og. 10%.

Wykonawca winien złożyć wykaz wykonanych głównych dostaw, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ?w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane. Wymagana jest także wadium, w kwocie:

1) 200 000 PLN w zakresie zadania nr 1,

2) 100 000 PLN w zakresie zadania nr 2.Dotychczas zdecydowaną większość autobusów szynowych dla Kolei Mazowieckich dostarczyła PESA i to właśnie bydgoski producent jest faworytem do wygranej także w tym przetargu.Na mazowieckich torach zastąpią one zapewne wyeksploatowane, poniemieckie pojazdy, których wycofanie z ruchu już jakiś czas temu przewoźnik zapowiadał.