Koleje Mazowieckie drugim przewoźnikiem w Polsce
inforail
14.09.2010 15:32
Koleje Mazowieckie drugim przewoźnikiem w Polsce
Spółka „Koleje Mazowieckie –KM”, regionalny przewoźnik działający od 5 lat na obszarze Mazowsza, zajął drugie miejsce w Polsce, pod względem liczby przewożonych podróżnych.
Od początku rozpoczęcia działalności przewozowej, liczba osób korzystających z usług samorządowego przewoźnika, sukcesywnie wzrasta z roku na rok. W pierwszym półroczu 2010 roku (dane opublikowane przez UTK) udział Spółki w rynku kolejowych przewozów pasażerskich wyniósł blisko 20%. W wyżej wymienionym okresie z usług Spółki skorzystało 26 740 096 osób.
W pierwszym roku prowadzenia działalności przewozowej (2005 r.) z usług Kolei Mazowieckich skorzystało ponad 40 milionów osób. Dla porównania w roku ubiegłym –ponad 51 mln. Kolej jest atrakcyjnym środkiem transportu, zarówno dla mieszkańców Mazowsza, jak i stolicy. Ci ostatni odkrywają kolej jako najszybszy środek komunikacji miejskiej. Wzrost liczby podróżnych, to także efekt kompleksowych działań realizowanych przez Spółkę m.in. w zakresie poprawy bezpieczeństwa, modernizacji taboru, inwestycji związanych z zakupem nowoczesnych pojazdów szynowych, czy wprowadzanych interesujących ofert promocyjnych.
Polityka zatrudnienia w Kolejach Mazowieckich –300 nowych miejsc pracy
“Koleje Mazowieckie –KM”sp. z o.o. prowadzi aktywną politykę zatrudnienia. Zakłada ona dostosowanie struktury jakościowej i ilościowej zatrudnienia do potrzeb Spółki. Od dłuższego czasu podejmowane są dynamiczne działania, mające na celu wyeliminowanie istniejącej od lat luki pokoleniowej, poprzez pozyskiwanie i rekrutację młodej, wyspecjalizowanej kadry. Te działania już w chwili obecnej bardzo korzystnie sytuują Spółkę na tle innych spółek kolejowych.
Zgodnie z założeniami, do końca 2015 r. w Spółce zostanie zatrudnionych około 300 pracowników do drużyn trakcyjnych i konduktorskich.
Nabór prowadzony jest na kilka sposobów:
· zatrudniane są osoby, które posiadają aktualne uprawnienia maszynisty, kierownika pociągu lub konduktora. Ponieważ zainteresowanie pracą w KM jest bardzo wysokie, aplikacji od chętnych do pracy nie brakuje. Umożliwia to prowadzenie dokładnej selekcji kandydatów i zatrudnienie jedynie najlepszych;
· wewnętrzne szkolenia pracowników oraz nadawanie specyficznych uprawnień przez wewnątrzzakładową komisję, zatwierdzoną przez Urząd Transportu Kolejowego. W ramach prowadzonych wewnętrznie kursów spółka planuje przyjmować dodatkowych kursantów z innych spółek kolejowych, przez co Spółka pozyska dodatkowe źródło przychodu. Wpłynęły już pierwsze propozycje skierowania takich kandydatów z innych firm zarówno w zakresie przeprowadzenia przygotowania zawodowego jak i części teoretycznej kursów.
· zatrudnienie pomocników maszynistów, którzy zostaną następnie przeszkoleni na stanowisko maszynisty. We wrześniu br. zatrudniono 15 pomocników, którzy pod koniec roku przystąpią do egzaminów na stanowisko maszynisty. W analogiczny sposób odbędzie się szkolenie kierowników pociągów –zatrudniając wykwalifikowanych konduktorów, którzy zostaną skierowani na specjalne kursy. To dobry sposób na uzupełnienie niedoborów kadrowych w krótkim czasie.
· Zatrudnienie absolwentów techników kolejowych o specjalności technik elektroenergetyk transportu kolejowego. Odbywają oni szkolenie na stanowisko pomocnika maszynisty, a w dalszym etapie –gdy nabiorą doświadczenia –na stanowisko maszynisty. W sierpniu Spółka zatrudniła większość absolwentów klasy o tym profilu z Zespołu Szkół im. S. Wysockiego (dawną kolejówką), którzy wcześniej odbyli praktyki.
Ponadto Koleje Mazowieckie poszukują absolwentów techników o specjalnościach mechanicznych i energetycznych. Warunkiem rozpoczęcia procesu szkolenia jest posiadanie wykształcenia w jednej z wymienionych specjalności oraz doskonałe warunki zdrowotne.
Innym źródłem pozyskiwania kandydatów do pracy są staże, organizowane wraz z urzędami pracy na Mazowszu. Współpraca dotyczy stażów absolwenckich, m.in. w specjalności elektryk, elektromonter i rzemieślnik, a w dalszej perspektywie kursów na stanowisko maszynisty i kierownika pociągu. Staż odbywa się w Sekcjach Napraw i Eksploatacji Taboru i trwa 3-6 miesięcy. Stażysta, o ile uzyska pozytywną ocenę pracy, ma gwarancję zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Zostaje również skierowany na organizowane przez Spółkę kursy.
W ramach podjętej współpracy z Urzędami Pracy Spółka została wpisana na listę instytucji szkoleniowych prowadzoną przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024