Koleje Mazowieckie dążą do 100% nowego i zmodernizowanego taboru
Koleje Mazowieckie cały czas unowocześniają swoją flotętaborową. Na tegorocznych targach kolejowych w Gdańsku zaprezentowane zostałytrzy pojazdy w barwach przewoźnika. To Impuls 45WE oraz push&pullskładający się z wagonu środkowego oraz lokomotywy Gama.
Zakupy nowego taboru to nie wszystko. Przewoźnik cały czasmodernizuje swoje jednostki. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail wubiegłym tygodniu ogłoszony został duży przetarg na wykonanie remontów EN57. Po jego zakończeniu nasz tabor będzie składał się w prawie 100% zpociągów nowych lub zmodernizowanych ? zapowiada Czesław Sulima, członekZarządu Kolei Mazowieckich. Jedynym taborem, który nie przeszedł modernizacjipozostaną sprowadzone z Niemiec szynobusy.
Koleje Mazowieckie były prekursorem procesu usamorządowieniakolei w Polsce, a także pionierem, jeśli chodzi o wdrażanie nowoczesnychrozwiązań dla pasażerskiego transportu kolejowego. Tym samym wyznaczały nowekierunki i standardy dla branży kolejowej w kraju. Jako lider pod względemliczby pozyskanych nowoczesnych pojazdów Koleje Mazowieckie współpracują znajlepszymi oraz niebojącymi się śmiałych rozwiązań kontrahentami ? mówił wGdańsku Czesław Sulima.
Przypomnijmy, że od momentu powołania spółki rozpoczął sięproces odnowy taboru na Mazowszu. Jak wspomnieliśmy to zakupy nowego taboru, odFlirtów, poprzez Elfy, składy push&pull Bombardiera i nowoczesne szynobusy,do Impulsów i piętrusów PESY. To także modernizacje jednostek EN57, któreprzewoźnik przejął od Przewozów Regionalnych jako ?klasyki?. To właśniestaraniem Kolei Mazowieckich pociągi zostały zmodernizowane i dziś pasażeromoferują znacznie wyższy standard podróżowania.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Czesław Sulima zapowiada kolejne zakupy taborowe. W ciągunajbliższych lat przewoźnik z Mazowsza chce zakupić 35 ezt-ów. Z ruchumają zostać także wycofane najstarsze, czterdziestoletnie pociągi serii EN57.Przypomnijmy, że w planach jest również wydłużenie czteroczęściowych Elfów iFlirtów o kolejny, piąty człon.
„