Koleje Mazowieckie chcą kupić dwuczłonowe ezt-y
Koleje Mazowieckie planują zakup dwuczłonowych ezt-ów. Wramach projektu ma powstać także punkt utrzymania taboru w Radomiu. O takiej możliwości pisaliśmy na łamachInfoRail wczoraj. Władze miasta wydzierżawią teren pod budowę tego na okres 40lat. Prace związane z budową zaplecza potrwają około trzech lat. Projekt budowyjest powiązany z zakupem dziesięciu dwuczłonowych elektrycznych pojazdów.
Dzierżawa nieruchomości w Radomiu, z przeznaczeniem podbudowę punktu utrzymania taboru, została ostatecznie potwierdzona na spotkaniuCzesława Sulimy, członka zarządu KM, dyrektora eksploatacyjnego z prezydentemRadomia Radosławem Witkowskim i wiceprezydentem Konradem Frysztakiem.
– Dzięki sfinalizowaniu starań o dzierżawę terenu będziemymogli przejść do kolejnego etapu, czyli budowy punktu utrzymania taboru.Projekt jest powiązany z zakupem 10 dwuczłonowych elektrycznych zespołówtrakcyjnych, które będą tam utrzymywane w poziomach P1 – P2. W planach mamytakże budowę myjni przejazdowej dla tych pojazdów – mówi Czesław Sulima.
– Punkt utrzymania taboru powstanie na terenie, który kiedyśnależał do Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego. Bardzo się cieszymy zdecyzji Kolei Mazowieckich o lokalizacji serwisowni w Radomiu. Dzięki temu, nanowo zostanie gospodarczo ożywiony teren, który przez wiele lat był kojarzony zobsługą kolei. W ten sposób miasto wzbogaci się o kolejne miejsca pracy, które wRadomiu są bardzo potrzebne ? dodaje Radosław Witkowski prezydent Radomia.
Rozmowy na temat dzierżawy rozpoczęły się dzięki staraniomLeszka Ruszczyka, ówczesnego wicemarszałka województwa mazowieckiego, obecnieposła na Sejm RP.
– Radom jest ważnym węzłem komunikacyjnym. Dzięki powstaniuhali i zakupom nowego taboru znacznie poprawi się komfort i warunki podroży wkierunku Warszawy, Dęblina czy Skarżyska- Kamiennej. Cieszę się, że rozmowyzakończyły się sukcesem. To bardzo dobra wiadomość dla regionu, ze względu nato, że powstaną nowe miejsca pracy ? mówi Leszek Ruszczyk.
Zakres funkcjonowania punktu utrzymania pojazdów w Radomiubędzie obejmował m.in.:
wykonywanie prac związanych z utrzymaniem pojazdów wpoziomach P1 – P2,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
naprawy bieżące,
mycie pojazdów w myjni przejazdowej,
wykonywanie podstawowych czynności kontrolnych oraz naprawypodzespołów.
Praca w punkcie utrzymania będzie wykonywana siedem dni wtygodniu, w systemie trzyzmianowym, w związku z czym planowane jestzatrudnienie około 40 osób.
Szacowana wartość projektu łączonego (budowa punktuutrzymania pojazdów w Radomiu oraz zakup 10 pojazdów) wyniesie około 150 mln zł(netto). Planowany okres realizacji to lata 2016 – 2018. Projekt zostałzgłoszony do uwzględnienia w Planie Wykonawczym do Strategii RozwojuWojewództwa Mazowieckiego do 2030 roku. Jeśli uda się pozyskać dofinansowaniedo projektu, to dostawa dwuczłonowych autobusów szynowych jest planowana wlatach 2017 ? 2018. Tabor ten usprawni obsługę pasażerów w aglomeracjiradomskiej, w tym, w kierunku Warszawy, do Dęblina, Skarżyska Kamiennej iDrzewicy.
„