Koleje Mazowieckie będą liczyć pasażerów. Automatycznie
Koleje Mazowieckie zamontowałynowoczesne urządzenia zliczające firmy Dilax w 69 pojazdach. Posiadają onemoduł integracji z każdym innym systemem zliczania, który w przyszłościzostanie zamontowany na kolejnych pojazdach.
Dzięki systemom liczącym będzie możliwe lepsze dostosowanieoferty do oczekiwań podróżnych. W System Automatycznego Zliczania Pasażerówfirmy Dilax są wyposażone pojazdy ER 75 „Flirt” oraz wagony piętrowe zarównofirmy Bombardier, jak i PESA. Oprócz zasadniczej funkcji zliczania potokówpodróżnych urządzenia posiadają aplikację umożliwiającą współpracę z innymisystemami liczącymi, a przez to możliwość tworzenia zintegrowanych raportówzbiorczych dla konkretnego pociągu, stacji czy linii.
Jako przewoźnikdysponujemy najnowocześniejszym parkiem taborowym, wdrożyliśmy innowacyjnerozwiązania służące obsłudze podróżnych, m.in. Kartę Mazowiecką, bilet przezInternet czy płatności bezgotówkowe. Mamy także bogatą ofertę handlową.Wszystkie nasze działania mają na celu maksymalizację zadowolenia naszychpodróżnych. Dlatego teraz wkraczamy w nowy etap: chcemy poznać szczegółowepreferencje naszych podróżnych. Dzięki systemom liczącym będziemy mieli wiedzę otym jak rozkładają się potoki pasażerskie, jakie odcinki na danej trasie ciesząsię największym zainteresowaniem, na których stacjach jest największa wymianapasażerów, w jakie dni najczęściej korzystają oni z połączeń. Ta wiedza pozwolinam lepiej dopasować się do oczekiwań pasażerów, a to – mam nadzieję -bezpośrednio przełoży się na zadowolenie pasażera – mówi Dariusz Grajda,członek zarządu, dyrektor handlowy KM.
Zasada działaniasystemu
System zliczania pasażerów DILAX Citisense jest zintegrowanyz każdym innym systemem zliczania, który jest, bądź będzie zamontowany wkolejnych pojazdach. Dzięki pozycjonowaniu pociągu za pomocą GPS systemzliczający poprawnie identyfikuje stacje i przystanki, na których zatrzymujesię pociąg. Grupy czujników zamontowanych nad drzwiami na zasadach przecięciapodwójnej wiązki świetlnej określają kierunek przemieszczania się podróżnychoraz ich liczbę. Wyniki z każdych drzwi przekazywane są do komputerapokładowego pojazdu wiodącego, a ten za pomocą fal GSM przekazuje dane doserwera spółki. Tu dane są odbierane i przetwarzane w jeden raport dla stacji.Kolejne zatrzymania i kolejne raporty stacyjne tworzą raport dla pociągu.Następne raporty z pociągów tworzą raporty dobowe dla linii, a te tworząraporty dla linii w interesującym nas przedziale czasowym (tygodniowe,miesięczne, kwartalne, roczne).
Cieszymy się, żedzięki Kolejom Mazowieckim zyskaliśmy klienta, który – tak jak my – stawia namobilność przyszłości. Nasze innowacyjne technologie precyzyjnego zliczaniapasażerów oraz oprogramowanie do zarządzania danymi i analizy predykcyjnejDILAX Citisense wspomagają przedsiębiorstwa w rozwoju nowoczesnych usługkomunikacyjnych. Tym samym Koleje Mazowieckie są najlepiej przygotowane nastale zmieniające się, złożone wymogi rynku: dzisiaj, jutro i w przyszłości– mówi Sassan Schirazi, dyrektor Działu Public Mobility DILAX.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wartością nadrzędną dla Kolei Mazowieckich, jako przewoźnikapasażerskiego, są podróżni. Dlatego też podejmowane są kolejne inicjatywysłużące poprawie jakości świadczonych usług, a wysiłki wszystkich pracowników wefekcie finalnym mają na celu maksymalizację zadowolenia pasażerów. Wzrostsatysfakcji z usług Kolei Mazowieckich potwierdza się w prowadzonych cykliczniebadaniach satysfakcji klienta. Jest to widoczne zwłaszcza na liniach pomodernizacji, na których możliwe jest pełne wykorzystanie możliwości technicznychnowoczesnego taboru spółki, np. linia nr 2 Warszawa – Łuków, nr 9 Warszawa –Działdowo czy nr 1 Warszawa – Skierniewice.
{https://www.youtube.com/watch?v=9bF7IfzrjEo}
{https://www.youtube.com/watch?v=_L1IsJ5km-g}
„