Koleje Małopolskie z przetargiem na utrzymanie i naprawy EN78 i EN79

inforail
03.08.2022 09:45
Koleje Małopolskie ogłosiły przetarg na świadczenie usług utrzymania i napraw wraz z dostawą fabrycznie nowych części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych dla EZT typu 31WE serii EN78 oraz typu 45WE serii EN79.

Usługi mają być realizowane od 1 października 2022 roku do 30 września 2023 roku.

O zamówieniu

Przedmiot Umowy obejmuje wykonywanie przy Pojazdach czynności:

1) poziomów utrzymania P1, P2 i P3 oraz przeglądów sezonowych (PS) z wyłączeniem mycia, wodowania i odfekalniania;

2) napraw bieżących i awaryjnych Pojazdów;

3) świadczenie usług serwisu gwarancyjnego na każdy Pojazd;

4) utrzymywania całodobowego punktu informacyjnego (serwisowej linii telefonicznej) pod numerem telefonu obsługiwanym przez polskiego operatora w języku polskim, w taryfie bez podwyższonych opłat za połączenie.

W okresie trwania umowy podmiotem odpowiedzialnym za utrzymanie pojazdów w stanie sprawności technicznej będzie Zamawiający, z zastrzeżeniem, iż na Wykonawcy spoczywają następujące obowiązki:

a. Wykonawca zobowiązuje się do przekazania informacji Zamawiającemu o dowodach sugerujących, że element, który nie został wcześniej zidentyfikowany jako krytyczny dla bezpieczeństwa (według wykazu przekazanego przez Zamawiającego), powinien być za taki uznany, w szczególności przekazuje Zamawiającemu informację o kwestiach dotyczących utrzymania wykraczających poza normalne zużycie; za zarządzanie elementami krytycznymi dla bezpieczeństwa odpowiedzialny jest Zamawiający;

b. Wykonawca zobowiązuje się do przekazania informacji dotyczących sytuacji, w których możliwość poruszania się pojazdu w bezpieczny sposób jest zagrożona, w szczególności informacji dotyczących konieczności nałożenia ograniczeń na użytkowanie lub szczególnych warunków eksploatacyjnych w odniesieniu do pojazdów będących przedmiotem umowy;

c. Wykonawca zobowiązuje się do przekazania informacji dotyczących kwestii związanych

z bezpieczeństwem stwierdzonych w czasie utrzymania, np. usterek wykrytych w procesie utrzymania, wykraczających poza zakres realizowanych prac w ramach przedmiotu umowy.

Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług utrzymania technicznego EZT od poziomu P1 do P3. W zakres przedmiotu umowy nie wchodzą czynności obsługowe i kontrolne wykonywane w ramach obowiązków przez maszynistów i obsługę EZT. Przewidywany średniodobowy przebieg jednego EZT wynosi około 500 km. Wykonawca zobowiązany jest do dokonywania wszelkich czynności wchodzących w zakres realizacji poziomów utrzymania od P1 do P3 włącznie, zgodnie aktualną Dokumentacją Systemu Utrzymania (DSU), o której mowa w Rozporządzeniu oraz Dokumentacją Techniczno-Ruchową (DTR). Wykonawca zobowiązany jest do planowania i wykonywania usług utrzymania technicznego EZT w taki sposób, aby możliwe było codziennie niezakłócone funkcjonowanie EZT Zamawiającego, zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić profesjonalne wykonywanie Przedmiotu Umowy przez wykwalifikowany, przeszkolony personel, posiadający niezbędne uprawnienia i certyfikaty. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z zapewnieniem miejsca świadczenia przedmiotu umowy oraz personelu, niezbędne do realizacji Przedmiotu Umowy. Wykonawca prowadzi dokumentację dla każdego EZT, w której rejestrowane są wszystkie czynności przedmiotu umowy. Wykonawca w ramach wynagrodzenia zapewni gotowość do świadczenia usług serwisu mobilnego, polegającego na wykonywaniu napraw awaryjnych niewyłączających pojazdu z eksploatacji i możliwych do wykonania poza zapleczem technicznym. Koszty napraw awaryjnych wykonywanych w ramach serwisu mobilnego pokrywa Zamawiający na podstawie odrębnie przedstawionej kalkulacji.

Zamawiający ma prawo do skorzystania z prawa opcji, polegającego na zwiększeniu wielkości zamawianych usług w stosunku do zamówienia podstawowego, poprzez wydłużenie okresu trwania umowy o 6 kolejnych miesięcy.

Wymagane jest doświadczenie. Wykonawca spełni ten warunek jeśli wykaże należyte wykonanie co najmniej dziesięciu usług utrzymania, zgodnie z trzecim lub czwartym poziomem utrzymania, pasażerskiego pojazdu kolejowego z napędem elektrycznym wyprodukowanego po 2010 r., wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie. Warunek zostanie uznany za spełniony wówczas, gdy Wykonawca wykaże należyte wykonanie dziesięciu usług utrzymania w ramach jednej lub kilku umów.

Oferty można składać do 30 sierpnia 2022 roku. Jedyne kryterium ich oceny to cena.