Koleje Małopolskie negocjują przejęcie Edyt
Los ED74 nadalniepewny, ale wydaje się, że mamy zwrot w akcji. Koleje Małopolskie negocjują zPKP Intercity przejęcie tych składów.
Cena za te składy powinna być symboliczna – powiedział wRadiu Kraków wicemarszałek Małopolski Wojciech Kozak. Dlaczego? Ich technologiaodbiega od standardu Kolei Małopolskich. Poza tym koszty dopuszczenia do ruchumogą być wysokie. Powinni nam je przekazać, cena powinna być symboliczna. To bymiało sens i uzasadnienie ekonomiczne ? mówi Kozak. Te pociągi stoją. To gorzejniż stary samochód. Pociąg może być tani, ale koszty dopuszczenia go do ruchumogą być wysokie. Nadzór i przeglądy są kosztowne. Technologie sprzed 10 lat,nawet jak będzie nasz design, będą odbiegały od standardu ? dodaje.
Z wypowiedzi Wojciecha Kozaka wynika, że Koleje Małopolskiezłożyły ofertę PKP Intercity. Teraz czekają na reakcję przewoźnika. Wicemarszałeknie ukrywa, że liczy na szybkie przejęcie składów. Potrzeba 6-8 miesięcy nawdrożenie ich do jeżdżenia po trasach ? zauważa Kozak.
Przypomnijmy, że los ED74 nie jest pewny. Poprzedni ZarządPKP Intercity był przekonany o potrzebie sprzedaży tych jednostek. Po zmianiewładzy sytuacja jednak zmieniła się. Pojawiła się możliwość dalszejeksploatacji Edyt przez PKP Intercity. Teraz mamy kolejny zwrot akcji, wpostaci oferty z Kolei Małopolskich. Czy ED74 trafią do Małopolski czy teżpozostaną w PKP Intercity?
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„